יום הולדת 10 דברים שלא ידעתם על שלומי שבת: שירת כנהג אמבולנס, וניצל בנס כשדירתו עלתה באש

שלומי שבת הוא מהיוצרים והזמרים האהובים בישראל, את שירותו הצבאי עשה כנהג אמבולנס והקריירה התחיל בכלל בחו"ל, אחותו זמרת מפורסמת והמוסיקה שהוא הכי אוהב היא בכלל רוק | לרשימה המלאה

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 30/08/22 17:36 ג באלול התשפב

10 דברים שלא ידעתם על שלומי שבת: שירת כנהג אמבולנס, וניצל בנס כשדירתו עלתה באש
שלומי שבת, צילום: Moshe Shai/FLASH90

שלומי שבת הוא אחד היוצרים האהובים בישראל, שיריו מלווים את פס הקול הישראלי זה כמה עשורים, באמתחתו 13 אלבומים שהוציא עם השנים, לרובנו הוא זכר בעת ששימש כמנטור בתוכנית The Voice, כאשר בעונה החמישית של התוכנית, שימש כמנטור יחד עם אחת המתמודדות המזוהות איתו ביותר - יובל דיין. היום הזמר האהוב חוגג יום הולדת 68 ומצאנו עבורכם עשרה עובדות שלא בטוח שידעתם עליו.  

שלומי שבת

שלומי שבת צילום: Moshe Shai/Flash90 Maariv and agencies out

1. ראש העיר שמר עליו שלא ייכנס לצרות 

 שלומי שבת נולד לאמילי ולאברהם שבת שעלו לישראל מטורקיה, וגר ביהוד  שהייתה אז רוויית סמים ואלכוהול. ראש העיר דאז בכבודו ובעצמו היה שומר עליו שלא יכנס לצרות, אחותו הקטנה היא הזמרת לאה שבת.

2. שירת בצה"ל כנהג אמבולנס

 את שירותו בצה"ל עשה שבת כנהג אמבולנס בחיל הרפואה ורק לאחר שירותו הצבאי פצח בקריירת שירה במועדוני בארה"ב, שבת היה מנגן בחתונות ומסיבות. אחרי שב 1986 נכשל אלבומו הראשון "מן החושך חזרתי", חזר לארה"ב וחי שם בצמצום כלכלי עם משפחתו.

3. הפריצה הגדולה  - רק בגלל הרוח 

את הפריצה הגדולה עשה שבת בשנת 1989, כששר את הלהיט "בגלל הרוח", שהלחינה אחותו למילים של מיכה שטרית. השיר הקדים את אלבומו השני העונה לאותו השם שיצא באותה השנה. עד לאותה פריצה שלומי שבת הופיע במשך שנים במקומות מפוקפקים למידי ולא פעם הופיע מול עבריינים ואנשים שעדיף לא להתעסק איתם.

4. האחות לאה שבת 

 לשלומי ולאחותו לאה שבת שגם הלחינה את השיק המוצלח מהסעיף הקודם, יש קשר מיוחד, היא שכאמור הלחינה לו את השיר המיוחד "בגלל הרוח" שלימים הפך ללהיט הגדול של אותו אלבום.

5. רוקר בנשמה

שבת אמנם מוכר ככזה שמקפיץ רחבות עם מוסיקה מהנשמה והרבה סלסולים אך הז'אנר החביב עליו ביותר הוא מוזיקת רוק, ואפילו יגדיר את עצמו רוקר בנשמה.  

שלומי שבת משיא משואה

שלומי שבת משיא משואה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

6. ההצלחה באה קשה 

ההצלחה של שלומי בת לא באה בבת אחת, אחרי כשלון האלבום הראשון והפריצה עם השיר רק בגלל הרוח, שבת עדיין עבד קשה והוציא עוד 10 אלבומים כדי לזכות ולהופיע בקיסריה 

7. איש מאמין 

שלומי הוא נשמה אחת גדולה, הוא מאמין גדול ואפילו הלך להתפלל אצל רבי נחמן. שלומי מאמין שכשמבקשים משהו מבורא עולם צריך להישאר פשוטים ולבקש בקשות צנועות.

8. משפחה מוסיקלית 

 לשלומי שבת  שני ילדים מנישואיו לחני ממנה התגרש ב1989,  שאף הם זמרים, מנור שבת ואביהו שבת. משפחה מוסיקלית מוכשרת!

9. ניצל מדירתו כשעלתה באש

 לפני 5 שנים דירתו של שלומי במרינה בהרצליה עלתה באש! שבת ששהה אז בדירה הספיק לצאת וב"ה הסיפור נגמר ללא נפגעים.

10. נדבק פעמיים בקורונה ואושפז בטיפול נמרץ

בספטמבר של שנת 2020 שלומי שבת חלה באופן קשה במחלת קורונה והיה מאושפז שלושה שבועות בטיפול נמרץ, בשנה שהחלים השתתף בקמפיין של משרד הבריאות לעידוד חיסונים. בינואר האחרון חלה שבת שוב במחלת הקורונה אך באופן קל יותר