חייבים לנסות: 5 דרכים לחתוך בצל בלי דמעות

כמעט כל תבשיל מתחיל בחיתוך בצל ויחד איתו הדמעות שזולגות. אז מצאתי את הדרך למנוע את זה אחת ולתמיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 13:22 טז בטבת התשפד | עודכן בתאריך 31/12/23 09:08

חייבים לנסות: 5 דרכים לחתוך בצל בלי דמעות
איך למנוע את הבכי, צילום: eldar nurkovic,Shutterstock

זה לא משנה מה אתם חושבים על הבצל, אם אין לכם רגישות מיוחדת, אז רוב הסיכויים שתוכלו למצוא אותו כמעט בכל תבשיל או סלט שתכינו. הרגע הקשה בשילוב הבצל הוא החיתוך שלו והידיעה שיחד עם הסכין צריך להכין גם כמה ממחטות בצד בשביל הדמעות שעוד יגיעו, והן מגיעות. אז הלכתי לחפש את הדרכים למנוע את הבכי שלא נשלט.
מסתבר כי הסיבה שאנחנו בוכים כשחותכים בצל היא בגלל חומר בשם syn-Propathanethial S-oxide, שמשתחרר מתוך הבצל כשהוא נקרע. חומר זה מגיב עם מים באוויר, ויוצר גזים חריפים שגורמים לגירוי בעיניים. אז כל מה שצריך זה למנוע את הגעת החומר לעיניים. והנה כמה שיטות ששווה לכם לנסות:

1. קירור הבצל - קירור הבצל מפחית את קצב ההתפרצות של האנזים שיוצר את הגזים. אפשר להכניס את הבצל למקרר למשך 15-30 דקות לפני החיתוך, או לחתוך אותו מתחת למים קרים.

2. שימוש בסכין חדה - סכין חדה חותכת את הבצל בצורה חלקה יותר, ומפחיתה את כמות האנזים שנחשפת לאוויר.

צריך סכין חדה

צריך סכין חדה צילום: GCapture,Shutterstock

3. שימוש בטריק עם נייר טישו - אפשר להניח נייר טישו רטוב ליד הבצל החתוך. הגזים החריפים יימשכו אל המים בנייר הטישו, ולא אל העיניים שלכם.

4. מקום מאוורר - חתכו את הבצל במקום מאוורר, כדי שהגזים יהיו מפוזרים ולא יתרכזו באזור העיניים שלכם.

5. משקפים - המשקפיים יעזרו לכם להגן על העיניים מהגירוי, תוסיפו מסכת פנים וכך תוכלו להגן גם על האף והפה. קצת מסורבל לעבודה, אבל יכול למנוע את הגירוי מאזור הפנים.

ואם בכל זאת הדמעות יורדות, עצרו את החיתוך, תתרחקו קצת ותנשמו כמה נשימות עמוקות.