שאל את הרב

חיזוק באמונה

חדשות כיפה צוות בית המדרש אשכולות בלוד 09/02/10 21:06 כה בשבט התשע

שאלה

קצת חיזוק באמונה אם אפשר.. :)

תודה

תשובה

שלום רב אסתי!

נושא האמונה הוא נושא גדול ועמוק המכיל בתוכו המון, ולכן איני יודע בדיוק איזה סוג של חיזוק את רוצה, אך אנסה בכל זאת לכתוב על מספר נקודות.

אמונה בבורא ראשיתה בנו, כלומר בהחלטה פנימית שלנו, ברצון שלנו לקבל את מציאותו של הבורא. הנקודה הזאת של האמונה טמונה בכל אדם מלידתו והוא רק צריך לחשוף אותה, אך הדבר תלוי רק בו, אדם שלא מעוניין לחשוף אותה לא יצליח להאמין.

לאחר שחשפנו את הנקודה הזאת, לאחר שהחלטנו שאנחנו באמת מקבלים שיש בורא, שאנחנו מאמינים בו, החקירה והחיפוש יעזרו. ההסתכלות בחוקי הטבע מצד אחד והמסורת מצד שני יכולים לעזור לנו להגיע לאמונה בבורא.

הטבע כולו החל מהנמלה הקטנה דרך בעלי החיים בני האדם, הכוכבים, וכלה בחוקי הטבע מלאים בחוכמה ענקית של יכול להיות שנוצרה מעצמה, ככל שמעמיקים יותר במדע, ככל שלומדים יותר פיסיקה, ביולוגיה, כמיה וכדו´, רואים יותר ויותר שחייבת להיות כאן יד שאחראית על הכל, חייב להיות בורא לעולם.

גם המסורת מלמדת אותנו שיש בורא לעולם. בקריעת ים סוף ומעמד הר סיני נכחו מליוני אנשים שראו את הבורא, הקב"ה התגלה אליהם, ראיה זו עברה במסורת במשך אלפי שנים מאב לבן עד אלינו והמסורת הזאת היא ממש כמו הראיה בעיינים, היא עדות לכך שאכן יש בורא לעולם.

אני חושב שגם מבמצב שלנו, של העם היהודי שחוזר לארצו אחרי אלפיים שנה כנגד כל הסיכויים, מנצח במלחמות חסרות סיכוי כמו מלחמת העצמאות, ומשיג השיגיים צבאיים כמעט בלתי אפשריים כמו בששת הימים פשוט רואים את ההשגחה האלוקית ואת מציאותו.

כמובן שדברים אלו שכתבתי הם תמצית, וטיפה קטנה בים האמונה הגדול. מקווה שעזרתי מעט, ואם יש עוד שאלות תמיד אפשר ואף רצוי לשאול.

המון הצלחה!

אורי.

המשיב אינו רב.

כתבות נוספות