שאל את הרב

הורדת ערך דירה

חדשות כיפה הרב אריה שטרן 24/11/09 23:30 ז בכסלו התשע

שאלה

ברשותי דירה שקניתי בשנה הראשונה לנישואין.רוב השנים היא היתה מושכרת וכעת אנו מציעים אותה למכירה. הדירה נמצאת באיזור שנחשב טוב בגלל הרכב האוכלוסיה - ציוניים דתיים, זוגות בגילאי 30-50 קהילה דתית איכותית. השבוע הראינו את הדירה שלנו לזוג שהתעניין בה. ומסתבר שהאישה היא בת העדה האתיופית והבעל הוא ישראלי, זוג דתי ציוני, האישה עם כיסוי ראש, הבעל היה אברך עד לאחרונה באחד מהגרעינים התורניים בארץ וכעת הם רוצים לקנות דירה במקום הזה מפני שההורים של האישה גרים בקרבת מקום. לנו כמובן לא היה שום נפק"מ שהאישה ממוצא זה או אחר והעיקר שהם דתיים חיוביים, מתאימים לשכונה ולצביון שלה. אחד השכנים ששמע מאשתי שסיפרה לו בתום לב על הזוג הזה - הביע התנגדות עצומה, הוא אמר שאנו מביאים קללה לשכונה, שבגללנו ירדו כל מחירי הדירות בשכונה ושאנו גורמים לו נזק ממשי של 30 אחוז מערך הדירה שלו, הוא טען שזו עילה לתבוע אותי לדין תורה. הוא טוען שברגע ש"אתיופי " ( כלשונו) ראשון ייכנס לשכונה, יבואו אחריו עוד ועוד וכך השכונה תאבד את השם הטוב שלה ומחירי הדירות יצנחו. הוא טוען כלפי שאני גורם נזק מצטבר לתושבי השכונה בסכומים של מליונים...

כיצד ההלכה מתייחסת לטענה של גרימת נזק ממוני עקב הורדת ערך הדירה כמו בטענה של השכן שלי ? האם יש עילה לדין תורה נגדי בנידון שכזה?

תודה ולילה טוב

תשובה

לשואל:
שלום,
התשובה היא: שבוודאי אין שום עילה לתביעה, ואולם אי אפשר שלא להביע תמיהה על עצם העלאת השאלה שאינה ראויה כלל ובפרט לנו שמייחסים חשיבות גדולה כל כך לקיבוץ הגלויות בתקופת שיבת ציון.
בברכה
הרב אריה שטרן
ראש מכון הלכה ברורה

כתבות נוספות