יו"ר השלטון המקומי: "רוצים להתנתק מהמדינה"

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס אומר כי ברצונו להתנתק מהמדינה אך "היא לא רוצה, היא רוצה סמכות בלי אחריות". על העובדים הפלסטינים אמר: "צריך להחזיר אותם לאתרי הבניה". את הדברים אמר בוועידה הכלכלית של איגוד הגזברים ברשויות המקומיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 11:21 א באייר התשפד

יו"ר השלטון המקומי: "רוצים להתנתק מהמדינה"
חיים ביבס | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יושב ראש השלטון המקומי בישראל וראש העיר מודיעין חיים ביבס, השתתף היום בוועידה הכלכלית של איגוד הגזברים ברשויות המקומיות. במהלך האירוע תקף ביבס את התנהלות המדינה ואמר כי מדובר במדינה ביורוקרטית שמפריעה לרשויות "אני רוצה להתנתק מהמדינה אך היא לא רוצה, היא רוצה את הסמכות אבל לא את האחריות".

חיים ביבס: "אי אפשר לנהל ככה מדינה"

ביבס אמר עוד כי אחת הבעיות המרכזיות של מדינת ישראל היא ניהול, אין ניהול כדבריו. "ב-15 שנים שלי כראש עיר עברתי עשרות שרי פנים, חוסר היציבות הזה משתקף אצלנו מהר מאוד, אפילו הבנאדם הכי גאון לא יכול ללמוד את עבודת המשרד בשנתיים ואז להתחלף. כשאני מגיש בקשה למדינה, לא בקשה של כסף אלא בקשה פרוצדוראלית אני מקבל אישור אחרי שנה אם בכלל, ככה אי אפשר לנהל מדינה".

אילוסטרציה תאילנדים

אילוסטרציה תאילנדים , צילום: Nati Shohat,FLASH 90

"הנינים שלנו יצטרכו לשלם את זה"

לדברי ביבס יש להחזיר את העובדים הפלסטינים לאתרי הבניה ומהר מאוד לפני שהקבלנים יקרסו "חייבים להניע את הכלכלה שוב, אפשר לעשות סיירות ביטחון, לגייס אנשים בצו 8 כדי שישמרו באתרי בניה, להביא אוטובוסים עם שמירה ואם אחד הפועלים נעלם לסגור את האתר לאלתר. אבל אי אפשר להסתמך על העובדים הזרים מבחוץ, עד כה הגיעו 3000 עובדים זרים מחו"ל כש-1500 מתוכם נגרים. זה עצוב מאוד, יש כאן אבדן הכנסה של מיליארדי שקלים רבים, הנינים ובני הנינים שלנו יצטרכו לשלם את זה".