שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה צוות רבני ישיבת קרית שמונה 16/08/07 17:29 ב באלול התשסז

שאלה

שלום לכם , אני מאוד נהנית מהאתר ובמיוחד מהשו"ת. אבל יש משהו שמפריע לי גם בתשובות ובכלל מכול הלך הרוח של הציונות דתית בקטע הזה. אני ציונית דתית בהגדרה , ואני ממש מרגישה תקטע הזה... מדובר על אמונה בדברים שהם מעבר לשכל, כל דבר שהוא מעל לשכל האנושי אז אנחנו לא מתעסקים ולא נוגעים בעוד שהתורה שלנו כולה היא מעל לשכל. אני לא אומרת עכשיו להתחיל להתעסק בקבלה, לא , זה אסור ואני יודעת את זה , אבל יש דברים כמו סגולות ותפילות מיוחדות ובכלל כל מיני דברים שהם אולי "אמונות טפלות", ולהבדיל הליכה לקברי צדיקים, וכאלה תמיד התשובה שמתקבלת באתר , ובכל מקום אחר שאני נפגשת ופוגשת : לא אנחנו לא מתעסקים בזה, העיקר הוא המעשה לא המקום או האופן עושים את ההבדל. למשל בקברי צדיקים לרוב לא תראה דתיים לאומיים , תראה או חרדים או מסורתיים, אז יש קבוצה שאיפושהו חס וחלילה איבדה מהמסורת .

אני מקווה שהשאלה שלי מובנת, אבל יש פעמים שאני רואה שאלות וישר יודעת מה יענו כי זה כזו תרבות "קרה" ו"אשכנזית" כזו, אני לא יודעת איך להסביר את זה ולהצביע למה זה ככה אצלינו....

אםתוכללו להזים את הרגשתי אני אשמח.....

תשובה

שלום לך,
אינני יכול להתייחס לכל הטענות באופן פרטי.
אולם, דעי לך כי המנעות ממעשים מסוימים איננה בהכרח איבוד מסורת כהגדרתך , אולי עושי המעשים הם ממציאי מסורת או מעוותים אותה?
באופן כללי צריך לדעת שהנהגת הדור צריכה לבוא לפי מדריגתו.
כמו"כ אינני חושב שיש מקום ל"אמונות טפלות " כהגדרתך, בתוך דת האמת.
צריך לבחון את השאלות לגופן ולבחון האם יש בכל שאלה תשתית תורית ורק אז יהיה ניתן להשיב עליה כראוי.
בברכה,
אריאל פריש

כתבות נוספות