מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל הודיע: תוקפים באופן ממוקד מטרות של חמאס במזרח רפיח | דיווחים עזתיים על תנועת טנקים

דובר צה"ל הודיע: תוקפים ופועלים כעת כנגד מטרות של חמאס באופן ממוקד במזרח רפיח | לשכת ראש הממשלה: קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 06/05/24 22:05 כח בניסן התשפד

צה"ל הודיע: תוקפים באופן ממוקד מטרות של חמאס במזרח רפיח | דיווחים עזתיים על תנועת טנקים
נתניהו, צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

ברקע הודעת חמאס על הסכמת לעסקת החטופים והחשש הישראלי מלחץ אמריקני נוסף, דובר צה"ל הודיע הערב (ב') כי כוחות צה"ל תוקפים ופועלים כעת כנגד מטרות של ארגון הטרור חמאס באופן ממוקד במזרח רפיח. במקביל, ערוצים עזתיים מדווחים על מתקפת פתע יבשתית במזרח רפיח הכוללת תנועת טנקים בחיפוי ארטילרי כבד.

קבינט המלחמה החליט פה אחד - ישראל ממשיכה בפעולה ברפיח

בתוך כך, בלשכת ראש הממשלה הודיעו לפני זמן קצר: קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה.במקביל, אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל.

חמאס בהודעה רשמית: מקבלים את ההצעה המצרית להפסקת אש

מוקדם יותר, תנועת חמאס הודיעה בכרוז רשמי כי היא מסכימה להפסקת אש בהתאם למתווה המצרי. בכרוז רשמי שהפיצה התנועה נכתב: "אסמאעיל הניה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, התקשר לראש ממשלת קטאר ולשר המודיעין המצרי והודיע להם כי חמאס מקבלת את הצעתם להפסקת אש".

גורם מדיני: לא מתייחסים ברצינות - מדובר בהצעה מצרית חד צדדית

גורם מדיני התייחס להכרזה הרשמית של חמאס ומסר כי ההצעה שאושרה על ידי חמאס שונה מההצעה שאישרה ישראל וכוללת שינויים מרחיקי לכת בנושאי ליבה עליהם לא תסכים ישראל לוותר, הגורם הוסיף כי ישראל תבחן את תשובת חמאס. ותנסה להבין למה חמאס הסכים ולמה לא.