שאל את הרב

האם אושר תלוי בזוגיות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/10/20 19:45 כז בתשרי התשפא

שאלה

שלום,

רציתי לשאול האם האושר והשמחה מגיעים רק כשמתחתנים? איפה אפשר למצוא אושר אם לא דרך בן אדם שמעריך אותך ואוהב אותך? תודה רבה!!

תשובה

שלום לך טליה יקרה!

את שואלת שאלה גדולה ומשמעותית. אבל רגע לפני שארחיב בשאלתך אני רוצה לשאול שאלה נוספת מהו אושר?

אושר מהו?

אושר זו תחושה. ומאחר וזו תחושה רגשית. היא סובייקטיבית, אישית. למה אני מתכוונת? אושר זו לא תחושה מוחלטת אובייקטיבית שניתן להגדיר אותה באופן אחיד. אלא היא אישית. כל אדם מגדיר אושר בדרך שונה וכל אדם מרגיש אושר בצורה שונה.

האושר של כל אחד מאיתנו מורכב ממגוון רחב של צרכים. צרכים אישיים, צרכים חברתיים, צרכים רגשיים, צרכים גופניים. והאושר נולד מתוך מענה על הצרכים הללו. האושר מגיע כשהמענה נכון אמיתי ומדוייק לנו.

אושר וחתונה ומה שביניהם?

ועכשיו לשאלתך האם האושר מגיע רק כשמתחתנים? הצורך בזוגיות, באהבה ובמשפחה הם חלק מהצרכים שלנו. צרכים חשובים, אבל רק חלק. כשהצרכים הללו מקבלים מענה אנו יכולים לזכות לאושר במישור הזה במידה והזוגיות היא טובה, נכונה ומאפשרת עבורנו.

הרבה אנשים מתבלבלים וחושבים שזוגיות היא ה-מטרה. וכשמגיעים אליה נגמר הסיפור. ואז פתאום כשמגיעים לשם מבינים שזוגיות זה לעבור דרך, ואהבה זה דרך. וכמו כמו כל דרך, גם היא מלווה במורכבויות ואתגרים. התמודדויות והתקדמות.

האמת שכל מה שאנחנו עוברים בחיים הוא חלק מהחיים. הזוגיות והאהבה הם חלק מהמסע. זוגיות ואהבה הם חלק מאיתנו. אבל יש עוד צרכים ועוד מרחבים בתוכנו. שחשוב גם לתת מענה להם, גם לאחר שמתחתנים.

להרגיש אהוב

את צודקת שהצורך להרגיש אהובים הוא חזק בתוכנו. הוא מלווה אותנו לאורך כל החיים ולא רק לקראת זוגיות. מהרגע שנולדנו אנחנו צמאים לקשר, קרבה ואהבה.

כך שחשוב ללמוד איך להרגיש אהובים בלי תנאי בשלב מסויים אלא להעניק לעצמנו את הזכות להיות אהובים בכל שלב ובכל סטטוס שהוא.

איך עושים את זה?

ממלאים את עצמנו בדברים שתואמים את הגיל שלנו. עסוקים ב"כאן" וממצים אותו.

גיל ההתבגרות זה הזמן שלנו לבנות את עצמנו. את מי שאת ומה שאת. דעות, מחשבות, השקפות, חלומות, תחביבים, אמונות וכ"ו. זה הזמן להשקיע בעצמך ולדייק לעצמך מי את ומה את רוצה בחיים שלך. מה את רוצה להיות ומה חשוב לך. זה הזמן לבנות ולהיבנות. תשקיעי בתחביבים, התנדבויות חלומות. וכך תרגישי טוב עם עצמך.

כשאנחנו בטוב עם עצמנו אנחנו מקרינים טוב לעולם ומקבלים אהבה בחזרה. כדי להרגיש אהובים צריך קודם כל ללמוד לאהוב את עצמנו.

אז לאהוב את עצמי, כיצד?

לעשות דברים שאת אוהבת, לחוש סיפוק ולהתמלא הערכה עצמית.

להסתכל בעין טובה על עצמך ולהודות בדברים שאת טובה בהם. לציין לעצמך חוזקות, כישורים, מידות טובות שניחנת בהן.

להשקיע זמן עם אנשים שאת אוהבת ושמשיבים לך אהבה בחזרה.

ולהנות מהשלב שבו את נמצאת ללא תלות בשלבים אחרים. כל שלב והמתנות שלו. כל שלב והאתגרים שלו.

אז לסיום..

אני רוצה להוסיף את הנקודה אולי הכי חשובה. אושר זו נקודת מבט על החיים. אושר בסופו של דבר נובע ממבט חיובי על החיים. משמחה מהדברים הקטנים, ומעין טובה על הסובב אותך. צרכים כאלו ואחרים משתנים. אבל המבט החיובי הוא לא תלוי בשום דבר זו גישה לחיים. לחייך לחיים ולראות את הטוב זה המתכון לאושר אמיתי.

מאמינה בך, ומאחלת שתזכי לחוש באושר שאינו תלוי בזמן או בדבר.

לכל שאלה ועניין מוזמנת להמשיך ולפנות,

שיר

כתבות נוספות