שאל את הרב

בניית היכולת לאהוב בן זוג

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 30/06/20 19:49 ח בתמוז התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני יכולה להעיד על עצמי שעד לא מזמן הייתי בן אדם די סגור שלא מצא את עצמו בשום מקום. אף פעם לא הרגשתי שאני אוהבת *מישהו* או לא רציתי להודות שאני מרגישה את הרגש הזה לכל בן/בת אדם (מעניין למה...). עם הזמן אני נפתחת יותר ויותר ומוצאת את הסביבה שלי, נרשמתי למדרשה (אני באה מבית מסורתי). היו נקודות בחיי שהרגשתי כמעט תלות רגשית בנשים שהיו מסביבי... בגילי.. זה העיר בי חששות נורא כבדים שמא יש לי נטיות הפוכות. מבהיל.

השאלה שלי היא כזו: האם יש שלבים בדרך לבניית יכולת אהבה לבן זוג? אני זוכרת שבבית ספר יסודי לימדו אותנו על מעגלי החיים - אני, משפחתי, חברים, בן זוג... האם יכול להיות שכל הפעמים שהרגשתי תלות רגשית/אהבה (לא ככ יודעת להגיד מה זה, לומר "משיכה" זה קצת מפחיד), היו כדי להוציא אותי מהסגירות הטוטאלית של לא לאהוב אף אחד או לא להודות בזה, ולהעביר אותי לשלב הבא של אהבת חברים ובעזרת השם בהמשך גם אהבת גבר בן זוגי?

מקווה שהשאלה מובנת...

תודה רבה ויום נעים.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

בשאלה שלך את נוגעת בנושאים רגשיים וערכיים. כל אחד מהם הוא עניין לבירור יסודי ועמוק:

פתיחות חברתית

אהבה זוגית

תלות

משיכה מינית

נטיות הפוכות

מעגלי חיים

במקרה שלך, לא מדובר בלימוד אקדמי של נושאים אלו, אלא בהיכרות שלך עם עצמך. את מציינת שאת נמצאת כרגע בתהליך, את נפתחת כלפי הסביבה. את צריכה לנהל את התהליך, להוביל את עצמך למקומות אליהם את שואפת - לבנות זוגיות ומשפחה. כדי לנהל את התהליך את צריכה להיות מודעת לעצמך. לשם כך את צריכה לדעת - "מאין באת, ולאן את הולכת...".

בפניה שלך מצטיירת דאגה \ חשש \ חרדה אודות הזהות המינית שלך, גם בכך את צריכה לנקוט עמדה.

בגלל שאני רגיש לתמונת המצב שאת מציירת ובגלל שחשוב לי שתצעדי בביטחון בהמשך החיים שלך, אני ממליץ לך לקיים בירור יסודי ובעקר אישי. את צריכה לדעת מה קורה בעולם הפנימי שלך. לברר מה הרגשות שלך ומה הרצונות שלך מעצמך.

ממליץ לך לפנות לבירור רגשי. להפגש עם פסיכולוגית או עובדת סוציאלית קלינית. חשוב שתהיה אישה שמכירה היטב את המגזר שלך את המושגים והערכים שלך. אדם מבחוץ יכול להתבלבל ולבלבל אותך. קשר עם מטפלת רגשית יסייע לך לעבור נכון את התקופה הזאת, להגיע בעז"ה לזוגיות ומשפחה, ולהמשיך את חייך בשמחה ובאושר.

בהצלחה!

כתבות נוספות