הבעלים של עולם קטן מתנצל: לא מזדהה עם הדברים של הרב אליהו

המייסד והבעלים של העלון, מאיר שוורץ, פרסם פוסט בו הוא מסתייג מהדברים שכתב הרב שמואל אליהו כי יש להודות לקב"ה על רעידות האדמה שהתרחשו בטורקיה ובסוריה: "מבקש סליחה מכל מי שקרא את המאמר והתבאס וכעס על הדברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/23 22:31 כ בשבט התשפג

הבעלים של עולם קטן מתנצל: לא מזדהה עם הדברים של הרב אליהו
הרב אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

במאמר שפורסם בעלון "עולם קטן", התייחס רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, למה שמתחולל בסוריה ובטורקיה בו וכתב יש להודות על רעידות האדמה. "זה לא שאנחנו אטומים לצער הבריות. ממש לא. אבל אם חלילה לא נגיד תודה לה' ששומר עלינו, זו כפיות טובה. אם נחשוב שזה מקרה, זו אטימות לב. אם נחשוב שאנחנו יותר רחמנים ממנו, זו רשעות וטיפשות" כתב הרב שמואל אליהו.

בעקבות הדברים שכתב הרב אליהו, המייסד והבעלים של העלון, מאיר שוורץ, כתב פוסט בו הוא מתנצל ומסתייג מהדברים שנכתבו. "שלום לכולם. בעיתון השבת עולם קטן שיזמתי והקמתי יחד עם כמה חברים, פורסם השבת מאמר של הרב שמואל אליהו מצפת, על רעידת האדמה בסוריה ובטורקיה", פתח מאיר את הפוסט.

"מבקש סליחה מכל מי שקרא את המאמר והתבאס וכעס על הדברים"

עוד הוסיף וכתב כי "כבעלים של עולם קטן, אני מבקש להבהיר שאני לא מזדהה עם הדברים. ולא מתחבר לסגנון. קטונתי להבין בחשבונות שמים. אני מאמין שהרב שמואל אליהו יודע/מבין דברים שמאיר הקטן לא מבין ורואה. אמונת חכמים היא נר לרגלי ודרך חיי, ולכן קשה לי לחלוק על הרב שמואל אליהו שליט"א".

רעידת האדמה בטורקיה, "אנשים ישנים ברכבים"

רעידת האדמה בטורקיה, "אנשים ישנים ברכבים" צילום: Erik Marmor/Flash90

עוד הוסיף וכתב כי "אני כואב את מותם של עשרות אלפי אנשים ברעידת האדמה ומתפלל לרפואת הפצועים. שולח ברכה למשלחות הסיוע מהארץ ומהעולם ובנוסף שולח חבילחת ציוד חורף דרך אירגוני הסיוע השונים. כבעלים אני מבקש סליחה מכל מי שקרא את המאמר והתבאס/כעס על הדברים".

הרב אברהם סתיו: "חש אי נוחות מול הדברים האלו"

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הגיב הרב אברהם סתיו לדבריו של הרב אליהו וכתב כי "אין לי כוונה לחלק ציונים לרב שמואל אליהו. זה לא תפקידי וזו אינה מדרגתי. אבל מי שכמוני עוקב בחרדה וזעזוע אחרי המתרחש בטורקיה ובסוריה, וחש אי נוחות מול הדברים שפרסם בגיליון 'עולם קטן' שיחולק בבתי הכנסת השבת".

הרב סתיו הוסיף לפוסט את שיחתו של הרב אהרן ליכטנשטיין זצ"ל בו התייחס לאסון הצונאמי ביפן ב2005. "נשמעים במקומותינו חיטוט ועיסוק בשאלה מדוע זה אירע, ופה ושם נשמעים קולות של חכמים שמסבירים מדוע דווקא שם ומדוע דווקא בעיתוי זה. אותם אנשים גם בנסיבות אחרות הסבירו מדוע נספים תינוקות של בית רבן ותינוקות של בית ספר וכנראה מדובר באנשים שיודעים את דרכי ההשגחה על בוריין. מתשובות רדודות ושקריות אלו אנו מתרחקים לחלוטין, זה עניין לחז"ל, ולא לאנשים כמונו. המסר שאנו מוצאים בעקבות מאורעות המאה העשרים הוא שאין לנו לחטט ב'למה', ובהקשר לשאלה זו הדבר המתבקש הוא ענווה מוחלטת", כתב הרב ליכטנשטיין.