תגובת עיתונאי "הצינור" להסבר של הרב אליהו: "גם אז זה היה עונש משמים?"

רב העיר צפת כתב כי יש להודות לקב"ה על רעידות האדמה שהתרחשו בטורקיה ובסוריה, והעיתונאי בר שם-אור, נזכר בתוצאת רעידת האדמה שהתרחשה בצפת לפני כ-200 שנה: "כיצד מתו אז יהודים רבים בעיר, כולל רבנים דגולים שנקברו תחת ההריסות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 19:47 יח בשבט התשפג

תגובת עיתונאי "הצינור" להסבר של הרב אליהו: "גם אז זה היה עונש משמים?"
פליטים והרס בטורקיה | , צילום: Erik Marmor/Flash90

ברעידות האדמה הקשות בטורקיה ובסוריה, נהרגו עשרות אלפי בני אדם ועשרות אלפים נוספים נפצעו. במאמר שפורסם בעלון השבת "עולם קטן", התייחס רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמואל אליהו, לאסון שהתחולל בשתי המדינות וכתב כי יש להודות על רעידות האדמה. עיתונאי "הצינור", בר שם-אור, התייחס לדבריו של הרב אליהו בזעם.

"האם גם אז רעידת האדמה הייתה עונש משמים?"

"האם רב העיר צפת שמואל אליהו", פתח וכתב שם-אור בחשבון הטוויטר שלו, "שטוען שרעידת האדמה היא עונש לסורים ולטורקים בגלל יחסם ליהודים, זוכר כיצד עירו צפת נחרבה ב-1837 וכיצד מתו אז יהודים רבים בעיר, כולל רבנים דגולים שנקברו תחת ההריסות?", תהה, "האם גם אז רעידת האדמה שבעצם החריבה את הקהילה היהודית בצפת הייתה עונש משמים?". 

מוקדם יותר, הרב אברהם סתיו הגיב גם הוא לדברי הרב אליהו: "אין לי כוונה לחלק ציונים לרב שמואל אליהו. זה לא תפקידי וזו אינה מדרגתי. אבל מי שכמוני עוקב בחרדה וזעזוע אחרי המתרחש בטורקיה ובסוריה, וחש אי נוחות מול הדברים שפרסם בגיליון 'עולם קטן' שיחולק בבתי הכנסת השבת". 

הרב שמואל אליהו: היחס לרעידת אדמה בסוריה ובטורקיה

גם בשיעורו היומי אתמול, התייחס הרב אליהו לרעידות האדמה: "יש עוד קלקולים בעולם. חצי מהעם בארץ ישראל, אבל חצי עדיין לא, ובמקום המקדש יש דברים הרבה יותר גרועים משועלים על שתי רגליים. יש עוד הרבה דברים לתקן. הלוחות לא זזו על דעת עצמם והחליטו להרעיד את האדמה. כך היה צריך להיות. כמו שקריעת ים סוף לא היתה מקרה, ועל זה אמרו בני ישראל 'תודה רבה שהטבעת את כל המצרים הארורים בים'. אז גם זה לא מקרה".