מחדל ההפריה החדש במשרד הבריאות מגיבים למחדל: "רואים בחומרה שאסותא לא דיווחו"

לאחר שעלה החשד כי תינוק שנולד מהפריה חוץ גופית בבית חולים אסותא, אינו תואם גנטית לאב, במשרד הבריאות בודקים את האירוע וטוענים: "על פי הנהלים יש לדווח על כל אירוע משמעותי וחריג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/23 21:01 כט באייר התשפג

במשרד הבריאות מגיבים למחדל: "רואים בחומרה שאסותא לא דיווחו"
בית חולים אסותא, צילום: Yossi Aloni/Flash90

מחדל אסותא השני: לאחר היוודע המחדל החמור באסותא, בו נחשד כי תינוק שנולד מהפריה חוץ גופית, אינו תואם גנטית לאביו, במשרד הבריאות מגיבים למקרה ומאשימים את בית החולים באי דיווח עליו למשרד, כפי הנדרש. במשרד הגיבו ואמרו: "משרד הבריאות מבקש להבהיר כי הוא ממשיך בבדיקת האירוע".

"המשרד רואה בחומרה את העובדה כי אסותא רמת החייל לא דיווחו על האירוע" נכתב בהודעת משרד הבריאות, "למרות נהלי המשרד וחוזר חטיבת הרפואה. על פי הנהלים יש לדווח על כל אירוע משמעותי וחריג, אין כל ספק שכך המקרה באירוע זה. דיווחים מסוג זה לגורמים מקצועיים ומוסמכים במשרד הבריאות  נעשים על פי כל דין ושומרים על החיסיון הרפואי ממילא. תמוה אם כך, מדוע דיווחו באסותא על האירוע הקודם שגם הוא חוסה תחת חיסיון רפואי ובאירוע זה לא דיווחו".  

אסותא

אסותא צילום: Yossi Aloni/Flash90

 ללא בדיקה מעמיקה של האירוע לא ניתן לקבוע מה התרחש

במשרד הבריאות מדגישים: "באחריות המוסד הרפואי לקיים בירור מעמיק וייסודי במקביל לדיווח מיידי למשרד. כך מצופה מכל מוסד רפואי. לאחר בדיקה של משרד הבריאות מול אסותא רמת החייל התברר כי לא כך היו פני הדברים. ללא בדיקה מעמיקה של האירוע לא ניתן לקבוע מה התרחש. כל רמיזה או אמירה אחרת איננה אחראית" נכתב.

תגובת אסותא

"לאחר בדיקות שערכנו גם הבוקר, אין לנו אינדיקציה לתקלה שאירעה באסותא" נכתב, בתגובת אסותא הוסיפו כי הזוג פנה אליהם לפני כשבועיים ובשיחה בעל פה טען לאי התאמה גנטית בין הילד לאב, על סמך הבדיקה שביצע במעבדה מחוץ לישראל. "השיח נעשה בעל פה בלבד, תוצאות הבדיקה אינן בידינו, והזוג דרש באופן חד משמעי שלא לבצע בירור ולא להרחיב את מעגל המעורבים, על מנת לוודא שפרטיותו וחסיונו ישמרו. נוכח הדרישות הללו, אנו נמצאים בשלב ראשוני של הבירור, ולא ברור אם היה אירוע והאם אסותא מעורבת בכך. משכך, גם לא היה בשלב זה מקום לדיווח למשרד הבריאות".