מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שמונה חיילים נפצעו קשה, גלנט: "כדי לפרק את חמאס צריכים יותר מכמה חודשים"

אזעקות לאופקים והסביבה | שמונה חיילים נפצעו קשה בקרבות בצפון ודרום עזה | היועץ לבטחון לאומי של ארה"ב נפגש עם גלנט ונתניהו | עשרות מחבלים נעצרו בבית החולים "כאמל אדואן" והועברו לחקירת שב"כ | כלי טיס של צה"ל חיסל חוליית מחבלים שהשליכה מטענים בג'נין

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/23 08:21 ב בטבת התשפד | עודכן בתאריך 14/12/23 21:12

שמונה חיילים נפצעו קשה, גלנט: "כדי לפרק את חמאס צריכים יותר מכמה חודשים"
תקיפות צה"ל בלבנון, צילום: דובר צה"ל

21:00 | לאחר שעות של שקט, הערב נשמעו אזעקות באופקים ובישובי הסביבה. מערכת כיפת ברזל יירטה את הטילים שנורו ובמד"א מעדכנים כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

18:00 | דובר צה"ל עידכן כי ארבעה לוחמים מגדוד ההנדסה 603, חיל ההנדסה הקרבית ולוחם מגדוד 12, חטיבת גולני נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, שני לוחמים מיחידת מגלן (212), נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה בנוסף, קצין בגדוד 82, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו. אחד מהפצועים הוא מג"ד בא"ח גולני, סא"ל שחר ברקאי שנפצע באורח בינוני בקרב בדרום רצועת עזה.

גלנט ונתניהו נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית

19:30 | ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן כי הוא "מאוד מעריך את התמיכה של ארה"ב בישראל , ואני רוצה להבהיר כי השבת חטופינו הוא יעד מרכזי. אנחנו לא מרפים ממנו, ולו לרגע, גם ברגע זה. אמרתי לידידינו האמריקנים: לוחמינו הגיבורים לא נפלו לשווא. מתוך הכאב העמוק על נפילתם, אנחנו נחושים יותר מתמיד להמשיך להילחם עד לחיסול החמאס. עד לניצחון המוחלט".

16:00 | היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הביטחון גלנט. במהלך פגישתו עם שר הביטחון אמר לו גלנט: "כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים רק למטרות טרור ולשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים. זו תהיה מלחמה ממושכת שבסופה ננצח".

גלנט וסאליבן

גלנט וסאליבן צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אזעקות ונפילות בצפון

15:20 | אחרי האזעקות בקריית שמונה והאיזור, בדובר צה"ל מעדכנים כי זוהו שיגורים מלבנון וכי יש נפילות בשטחים פתוחים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים במרחב שתולה שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר שטח מדינת ישראל ןטנקים של צה"ל תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

14:00 | אחרי 24 שעות ללא אזעקות, אזעקת צבע אדום הופעלה בקריית שמונה, תל חי, מרגליות, משגב עם, כפר גלעדי ומנרה שבגליל העליון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

עשרות מחבלים נעצרו בבית החולים ונלקחו לחקירה בישראל

13:00 | יוצאים מבית החולים עם נשקים: לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבה 460 ולוחמי שב"כ עצרו עשרות פעילי טרור שיצאו מבית חולים ברצועת עזה ולקחו אותם להמשך חקירה של שב"כ ויחידה 504 באגף המודיעין

לוחמי צה"ל מצוות הקרב החטיבתי 460 של אוגדה 162 בשיתוף עם שב"כ פעלו במרחב בית החולים "כאמל אדואן" ואיתרו מבנה ששימש פעילי חמאס ובו אמל"ח. בפעילות במרחב בית החולים חיסלו הלוחמים מספר מחבלים בהיתקלויות שונות. כמו כן, מעל 70 פעילים שיצאו מבית החולים נעצרו ונלקחו לחקירה כשבידם אמצעי לחימה ונשקים. המחבלים הובלו עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי שב"כ להמשך הליכי חקירה.

09:40 | במסגרת המבצע הצבאי שהחל בג'נין לפני שלושה ימים, כלי טיס לא מאויש תקף חוליית מחבלים שהשליכה מטענים וסיכנה את הכוחות. הפלשתינים דיווחו כי מספר מחבלים חוסלו בתקיפה וכמה נפצעו. מאז תחילת המבצע לפי הדיווחים, 500 מחבלים נעצרו, עשרה חוסלו ו-13 נפצעו.

צה"ל תוקף בשטח לבנון

08:22 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהה שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב שומרה.

תקיפות צה"ל בלבנון

תקיפות צה"ל בלבנון, צילום: דובר צה"ל

הלחימה בעזה נמשכת בעוצמה

הקרבות והלחימה ברצועת עזה נמשכים. לוחמי צה"ל נלחמים בסיוע כוחות אוויר בשג'אעיה, ג'באליה וח'אן יונס. צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים וכוח השריון של החטיבה חיסל ביממה החולפת מחבלים רבים בצפון הרצועה. בנוסף, לוחמי צוות הקרב סרקו אתמול מתחם בית ספר ששימש כמוקד מרכזי של לחימת גדוד שג'אעיה בארגון הטרור חמאס. במתחם אותרו תשתיות ירי ונוהלה ממנו לחימה כנגד כוחותינו, הלוחמים סגרו מעגל על המחבלים ולאחר מכן השמידו תשתיות טרור במתחם.

תקיפות צה"ל ברצועה,

תקיפות צה"ל ברצועה, צילום: דובר צה"ל

מסוק קרב חיסל מחבלים מהאוויר

לוחמים מיחידת מגלן פשטו על מספר איתורים במרחב ח'אן יונס בהם מצאו אמצעי לחימה ופירי מנהרות. בנוסף, צוות הקרב של חטיבה 460 איתר בג'אבליה מגוון אמצעי לחימה. בנוסף, הכוח חיסל מחבלים במספר היתקלויות. כוח מגדוד האיסוף 414 של חיל הגנת הגבולות זיהה צלף של ארגון הטרור חמאס יורה ממבנה לעבר כוח צה"ל. הכוח הכווין מסוק קרב שחיסל את המחבל.

תיעוד: המחבל ירה על לוחמים וחוסל ממסוק קרב

לוחם מילואים נפל מפגיעת נ"ט בעזה, לוחם נוסף נפצע קשה

צה"ל התיר לפרסום הבוקר כי רס"ר (מיל') אלישע לוינשטרן נהרג בדרום רצועת עזה. לוינשטרן נפל מפגיעת טיל נ"ט בטנק בו שהה, וחייל נוסף נפצע באורח קשה באותו אירוע. לוינשטרן שירת כלוחם שיריון בגדוד 8104, עוצבת ראם (179).

אלישע לוינשטרן ז"ל

אלישע לוינשטרן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

אחרי 12 שעות של שקט - אזעקה בעוטף עזה

סמוך לשעה 6:00 הבוקר אזעקה הופעלה ביישוב סופה, אחרי 13 שעות של שקט בעוטף עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק. גם בצפון נשמר שקט מתוח, ומאז אתמול בשעה 14:00 לא הופעלו אזעקות.