מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי שסגרו על ביתו: כך יחיא סינוואר נמלט מכוחותינו

גורם ישראלי המעורב בפרטים מדווח כי מנהיג חמאס עזב בתחילת הלחימה את העיר עזה לאזור ח'אן יונס - באמצעות שיירה הומניטרית

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 08:20 כז בכסלו התשפד

אחרי שסגרו על ביתו: כך יחיא סינוואר נמלט מכוחותינו
יחיא סינוואר, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

השבוע העשירי למלחמה: הלחימה ברצועת עזה נמשכת בעוצמה רבה, כשכוחות צה"ל פועלים גם בעומק ח'אן יונס, ופועלים גם לתפיסת מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. בתוך כך, דווח אמש (שבת) בכאן 11 כי ‏לפי גורם ישראלי המעורב בפרטים, הדרך בה עזב סינוואר בתחילת הלחימה את העיר עזה לאזור ח'אן יונס, שבדרום הרצועה, הייתה בשיירה הומניטרית.

העזתים נסים אל דרום הרצועה

העזתים נסים אל דרום הרצועה | צילום: דובר צה"ל

נציין כי צה"ל הפעיל שיירות הומניטריות לכל אורך הרצועה, זאת על מנת שתושבי צפון הרצועה ינועו דרומה - ואכן, מאות אלפי עזתים נעו בשיירות הללו והתפנו לדרום רצועת עזה. בתוך כך, בימים האחרונים דווח כי צה"ל מכתר את ביתו של סינוואר ונתניהו התבטא מפורשות ואמר כי הוא ייתפס.

כזכור, חלק גדול מבכירי חמאס אינם נמצאים ברצועה כבר מתחילת המלחמה, אלא מפוזרים במדינות ערב ובעיקר בקטאר. מספר חטופים שחזרו מהשבי העידו כי יחיא סינוואר היה בעזה, ואף ביקר אותם ודיבר איתם במנהרות.

ראש השב"כ מבטיח לחסל את ראשי חמאס - גם בקטאר

בהקלטות שפורסמו בשבוע שעבר, נשמע ראש השב"כ רונן בר מצהיר כי כל ראשי חמאס, בכל מקום בעולם, הם בני מוות. "הקבינט הציב לנו מטרה. במילים של הרחוב זה לחסל את חמאס, ואנחנו נחושים לעשות את זה. זה המינכן שלנו. בכל מקום: בעזה, באיו"ש, בלבנון, בטורקיה, בקטאר, בכל מקום. ייקח כמה שנים אבל אנחנו נהיה שם כדי לעשות את זה. האחריות הביטחונית היא שלנו. החובה שלנו היא לספק גם ביטחון וגם תחושת ביטחון. לצערי ב-7 באוקטובר לא הצלחנו לעשות את זה. אני חושב שאנחנו במגמת עלייה ואנחנו לא מחכים", אמר בר.

האזינו להקלטות: