מלחמה באירופה

מלינובסקי נגד שקד ומתווה הפליטים: "לכל שבת יש מוצאי שבת"

חברת הכנסת מישראל ביתנו לא מתרשמת ממתווה הפליטים אותו הציגה שרת הפנים בתחילת השבוע, וטוענת למחדלים: "אנשים נתקעים בלי היכולת לעלות למטוס" | עוד היא אומרת: "בראש השנה כשישראלים רבים יתקעו בשדה התעופה בקייב אל תצעקו גוועלד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/22 12:57 יג באדר ב'

מלינובסקי נגד שקד ומתווה הפליטים: "לכל שבת יש מוצאי שבת"
מלינובסקי נגד שקד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, תוקפת היום (ד') את המתווה החדש לסוגיית הפליטים, אותו הציגה מוקדם יותר השבוע שרת הפנים איילת שקד. לפי המתווה החדש פליט שיש לו קרובי משפחה בישראל יוכל להיכנס ארצה ויוחרג ממכסת הפליטים שנכנסים לישראל.

מלינובסקי מאשימה כי המתווה יצר כשלים וכי לדעתה הם מכוונים: "המחדלים במתווה של שרת הפנים לכניסת אזרחי אוקראינה לארץ נמשכים ובפרט של הרישום המוקדם ואנשים פשוט נתקעים בלי היכולת לעלות למטוס לאחר שהם לא מצליחים למלא את הטפסים. יש פה גם עגמת נפש וגם הוצאות כספיות ענקיות לאזרחי אוקראינה ולקרובי המשפחה הישראלים שרוצים לארח אותם. אני ממש מתחילה לחשוב שבכל הכשלים האלו יש יד מכוונת עם מטרות ברורות".

חברת הכנסת מישראל ביתנו אומרת כי לסוגיה תהיה השפעה עתידית על הקשרים בין ישראל ואוקראינה: "מה שאנחנו עדיין לא מבינים שלכל שבת יש מוצאי שבת ואני כבר שומעת מהצד האוקראיני שלאחר שעשן המלחמה יתפזר, גם הם יתחילו עם הבירוקרטיה והטופסולוגיה כלפי אזרחים ישראלים שירצו להיכנס לאוקראינה ובפרט לאומן". 

"אני רק מבקשת שבראש השנה כשישראלים רבים יתקעו בשדה התעופה בקייב, תזכרו בתמונות שראינו בנתב"ג ואל תצעקו גוועלד. לתשומת לבה של שרת הפנים".


(כתב כיפה הצטרף למשלחת חילוץ ליהודי אוקראינה)