הכירו את הנתחים המתאימים ביותר עבור גריל גז ומעשנה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/07/20 11:28 כט בתמוז התשפ

הכירו את הנתחים המתאימים ביותר עבור גריל גז ומעשנה
על האש הכי טעים שיש, צילום: pixabay

יש דברים שהם תמיד אקטואליים, כך שבין אם עכשיו חורף או קיץ, גל ראשון או שני של קורונה, יום חג או יום של שגרה, הרי שבשר תמיד כיף לאכול ועל בשר תמיד כיף להתפלסף. אם ניתן על הדרך ללמוד טיפ חדש, הרי שהרווח טעים הרבה יותר, ועל כן הפעם נעצור לדון אלו בשרים מתאימים לגריל גז ומנגד אלו בשרים מוטב לעשן. כך, אם מתלבטים מה לרכוש, המאמר הבא לא רק יגרום לכם להיות רעבים, אלא בעיקר יותר חכמים. שנתחיל?

הנתחים המומלצים עבור מעשנה

אם נתחיל מהקטגוריה המעושנת, מראש נציין שאותן מעשנות בשר מעניקות לנתחים ארומה ייחודית, כך שיחסית בקלות ניתן להפוך נתחים פשוטים לנתחים מעוררי עניין וסופר טעימים. אז מה מתאים? האמת שקשה למצוא מה לא מתאים, כי בין היתר מומלץ לעשן שייטל, סינטה, אסאדו, פילה ואנטרקוט, ובמקביל מומלץ לעשן עוף, חזה אווז וכמובן שלל נקניקים ודגים, בעיקר דגים שמנים כמו סלמון, קרפיון, פורל, פלמידה ומקרל. מה עושים אם אחד מהחברים או בני המשפחה צמחוני? אין צורך להשאיר אותו מקופח, כי גם עישון של ירקות מבטיח מנה מאוד טעימה.

שלושה טיפים מעושנים:

  1. אם רוצים תוצאה איכותית, השקיעו בפחמים ייעודיים ושאינם מהולים בכימיקלים, ובעוד שמומלץ להיעזר בשבבי עץ, הרי ששימוש בנסורת כלל אינו רצוי.
  2. לפני העישון חשוב להשקיע ברבדים נוספים של טעמים, ולו בכדי לרכך את הסיבים. פה יש לבחור בין שלוש שיטות מובילות: דריי ראב (יצירת מעטפת טעמים שמתקבלת ממריחת הנתח בתערובת תבלינים), מרינדה (תערובת נוזלית) ובריין (השריית הנתח בתמיסת מלח לאורך זמן).
  3. אין כמו מלח בשביל להבליט טעמים ולשמר נוזלים, ועל כן חובה לפנק כל חתיכה במעטה עדין של מלח גס.

הנתחים המומלצים עבור גריל גז

אתם יותר אנשים של תכל'ס ופחות של הכנות מקדימות? אתם בוודאי מחפשים אחר גריל גז מומלץ ואחר הנתחים שנחשבים יותר מתאימים. אז מהן האפשרויות? ובכן הכי פופולרי זה להכין על הגריל פילה, אנטרקוט וסינטה, אך בהחלט קיימות אופציות נוספות, כמו למשל נתח העונה לשם "ווסיו" (מצוי בין הבטן לסרעפת) שמזכיר במעט נתח קצבים ו"האונטר ריב" שאידאלי לצלות כסטייק ולהכין ממנו שיפודים.  

שלושה טיפים חמים אש:

  1. הרבה פעמים שימוש בגריל גז מאוד מהיר, ועל כן אם רוצים לדעת מתי בדיוק להוריד את הנתח מהאש, רצוי להיעזר במד חום ייעודי לבשר. לאיזו טמפרטורה נכון לשאוף? עבור וול דאן הטמפרטורה צריכה להגיע עד ל64 מעלות, עבור מדיום הטמפרטורה צריכה להגיע עד ל60 מעלות ועבור ריר הטמפרטורה צריכה להגיע עד ל50 מעלות.
  2. לרוב לא צריך יותר מתיבול במלח פלפל.
  3. צלייה של נתחים שמנים, כמו אסאדו לדוגמה, מצריכים צלייה ארוכה עם מכסה סגור. כך גם מחדדים טעמים וגם מונעים שינויי טמפרטורה שאינם רצויים.

נפתח לכם התיאבון?!

מה עתה? עדיין מתלבטים? ובכן כל כלי כבודו במקומו מונח ואם יש לכם מקום בגינה או במרפסת, בהחלט רצוי לרכוש גם וגם ופשוט להתחיל בתהליך של ניסוי וטעימה - להבין אלו נתחים אתם מעדיפים עבור כל שיטת הכנה.