באקדמיה ללשון רצו לתקן את טונה ורביד פלוטניק - אז הם כתבו שיר ראפ

לאחרונה כבשו צמד הראפרים המצליח את הבמות עם המופע המשותף שלהם וגם עם ביצוע משותף לשיר עב"מ. משפט אחד הקפיץ את האדמיה ללשון שבחרה לתקן את השניים בדרך ייחודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 22:45 י בסיון התשפג

באקדמיה ללשון רצו לתקן את טונה ורביד פלוטניק - אז הם כתבו שיר ראפ
רביד פלוטניק, האקדמיה מתקנת, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

האקדמיה מתקנת: האקדמיה ללשון עברית אוהבת לחדד את כללי הדקדוק בשפה העברית והפעם הם עשו את זה בדרך מיוחדת במינה - שיר ראפ. הפעם בחרו באקדמיה, לתקן את צמד הראפרים טונה ורביד פלוטניק סביב מילה אחת בשיר המשותף שלהם - עב"מ שיצא כחלק משיתוף הפעולה שלהם והמופע המשותף של השניים.

האקדמיה תיקנה וכתבה שיר

אחד הבתים בשיר המשותף כולל את המשפט: "נחמד כל הראפ הכנה הזה, חרוזים מגיעים מלמעלה, מן אללה" ובאקדמיה מסבירים, כי המילה הנכונה היא "כן" ולא "כנה". באקדמיה בחרו להעביר את המסר בשיר ראפ משלהם וכך כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם: "רבידוּש וטונה, איך המרגש?, כאן האקדמיה ללשון - מקדישים לכם "ראפ" כֵּן ומלוטש".

טונה, שיתוף פעולה פורה עם פלוטניק

טונה, שיתוף פעולה פורה עם פלוטניק צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"שורש ע"ו, משקל פָּעֵל, וזה הכול"

‏‏‏‏"האמת, אתם צמד למופת" ממשיכים באקדמיה, "אם המילים הן אבטיח - אתם הסופת. ועכשיו לחלק האומנותי - ראו בו עצה מאיתנו, בקטע ידידותי: אנחנו יודעים שהעברית אינה קלה, ולא תמיד תמצאו בה חרוז ונחלה, אבל בשיר שלכם עב"ם יש טעות שאין לה מחילה. כן במקום כנה?, קוקוריקו! תרנגול!, שורש ע"ו, משקל פָּעֵל, וזה הכול" כותבים באקדמיה.

‏‏‏‏