"מי שמגיע לפארק הירקון ואז מוכן לבוא לירושלים - אני אחשוב עליו פעמיים"

לכבוד יום ירושלים, ישבנו לשיחה עם אריאלה רג'ואן, משנה למנכ"ל העירייה וראשת מינהל תרבות, חברה וספורט בעיריית ירושלים. למרות המצב הבטחוני היא משוכנעת שירושלים היא הכי בטוחה שיש, רוצה שאמנים יבואו לעיר הבירה לפני פארק הירקון ופונה לקהל הדתי לאומי: "אם יש משהו שפספסנו - בשמחה נעשה"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 17/05/23 15:57 כו באייר התשפג

"מי שמגיע לפארק הירקון ואז מוכן לבוא לירושלים - אני אחשוב עליו פעמיים"
צילום: ללא

מה האירוע שאת הכי גאה בו?

גם בתחום התרבות וגם בתחום הספורט, לא אירוע ספציפי אלא הפיכת ירושלים לבירת הספורט והתרבות הבינלאומית. אנחנו מארחים לא מעט אירועים בינלאומיים, מארחים השנה 4 בספורט ולפחות 3 בתרבות וזאת הגאווה שלנו, כי מציון תצא תורה ותרבות וספורט.

איזה אירועים הולכים להיות לנו ביום ירושלים?

אנחנו חוגגים 56 שנה, הזמן רץ. יש לנו מגוון רחב של אירועים, החל מאירועים בכיכר ועד מסיבות סטודנטים בכיכר ספרא ומסיבות טרנס, וכמובן הדברים המסורתיים, התפילות, ריקוד הדגלים ממרכז הרב ועד הכותל. מגוון אירועים לכל המשפחה בכל השכונות.

את לא מפחדת מהמצב הבטחוני בתקופה הזו?

מי שחי בירושלים לא מפחד מכלום כי הוא חי את המציאות. מה שרואים בחוץ זה ממש לא מה שרואים מכאן, כלום לא מפחיד, ירושלים מונה מיליון תושבים וכולנו חיים זה לצד זה ולא זה על חשבון זה. אני חושבת שאנחנו העיר הכי בטוחה שיש. פעם עשינו השוואה לניו יורק, לוושינגטון, תאמיני לי, את רוצה לגור בירושלים.

את מנהלת תרבות בעיר בירה, את חושבת שזה שונה מערים אחרות?

קודם כל אני חושבת שאנחנו שונים במהות שלנו. אנחנו מנסים להתחשב בכלל האוכלוסיות שגרות כאן, ירושלים היא לא תל אביב ולא ברת השוואה לתל אביב. יש לנו סגנון מאוד מיוחד בעיר שלנו, גם באירועים וגם בבילויים, יש פה למעלה מ-43 אלף סטודנטים, ודאי שאנחנו מיוחדים.

כשאמנים מגיעים מחו''ל הם מגיעים לתל אביב. היית רוצה לראות אותם בירושלים?

חד משמעית כן. אני לא רוצה לראות אותם גם פה, אני רוצה לראות אותם קודם כל פה. כל מי שמגיע לפארק הירקון ואז מוכן לבוא לירושלים - אני אחשוב עליו פעמיים. מי שמוכן לבוא קודם כל לירושלים נקבל אותו בברכה. אני חושבת שיש שינוי מאוד משמעותי בשלוש השנים האחרונות שאמנים מבינים שכן מגיעים לירושלים. לא הייתי אומרת שזה הדבר הכי קל בעולם, אבל בהחלט הכנסנו את ירושלים למפת התרבות הבינלאומית.

יש הרבה דגש על הציבור החילוני והתרבות שלו, וגם הציבור החרדי. מה אתם עושים כדי לקדם את הציבור הדתי?

יש הרבה מאוד לציבור הציוני דתי. כל התפילות החגיגיות, אירועי יום ירושלים, מופעים כמו יונתן רזאל למשל. אנחנו מנסים לגעת בכולם, אבל אני קוראת לציונות הדתית - אם יש משהו שפספסנו, מישהו שהייתם רוצים לראות, אנחנו בשמחה נעשה את זה. היו ביום העצמאות למעלה מ-10,000 ציונים דתיים. 

את אישה בתפקיד מפתח, מרגישה ששמים על זה דגש?

אני בעצמי לא שמה על זה דגש. מהתקופה שאני מנהלת פה, רוב המנהלות סביבי הן נשים, מיניתי מנהלת אגף תרבות חדשה, מנהלת אגף ספורט חדשה, יש מתחתיי את קידום מעמד האישה ויועצת ראש העיר היא אישה. אני חושבת שזה מאוד מעודד לראות שהרבה מאוד נשים צומחות, הן פשוט מנהלות טובות יותר. 

מה את הכי אוהבת בירושלים?

את השקט הזה שנכנס ביום שישי. יש לי אהבה לעשות טיולים ארוכים בשישי אחר הצהריים, העיר עוטה מעטה של חג. יש פה אווירה מהממת של קהילתיות וחברתיות.