הכתב הבכיר של ערוץ 12 רותח: "ככה נראית חטיפה"

ירון אברהם יצא נגד שביתת הרופאים במהלך ריאיון שערך, וטען כי אין כל קשר בינה לבין ביטול עילת הסבירות: "אתה מבין שיושב עכשיו אדם בבית ואומר: 'חטפתם אותי'?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/23 09:42 א באב התשפג

הכתב הבכיר של ערוץ 12 רותח: "ככה נראית חטיפה"
ירון אברהם, צילום: Channel 2 spokesman/cc-by sa

ירון אברהם, הכתב המדיני של חדשות 12, ראיין רופא שתומך בשביתת הרופאים במחאה על החקיקה המשפטית. "אתה מבין שיושב עכשיו אדם בבית, אני מניח. אחד מכל שניים, אחד מכל שלושה, ארבעה ומסתכל עליך ואומר: 'חטפתם אותי'?" שאל אברהם. "האדם הסביר בבית לא מצליח להבין איך שתעבור עילת הסבירות קשור לזה שהוא לא יקבל טיפול רפואי בבית חולים? אתה מבין לאן הגענו?" המשיך ותקף את ההחלטה להשבית את הרפואה הציבורית למשך שעתיים.

בתגובה, השיב המרואיין: "הממשלה חטפה אותנו. הממשלה מנסה להשתלט השתלטות פוליטית על מערכת הבריאות. אנחנו מקבלים פניות ממאות מטופלים שאומרים אנחנו מבינים שיכול להיות שלתקופה הקרובה יפגעו", טען. אולם הכתב המדיני לא נשאר חייב: "כן, נראה כשהם יצטרכו להגיע למיון, אם הם ידברו אתך על חוק עילת הסבירות. נראה".

"טיעון נבוב ואידיוטי. אולי לראשות האגף בכלא זה תקף"

במקרה אחר לפני מספר ימים - גם הוא סביב עילת הסבירות, יצא ארבהם נגד עיתונאית "הארץ" ענת קם. קם, שבעבר הורשעה בעבירת ריגול חמורה ואף ישבה בכלא, שיתפה ציוץ ברשת החברתית טוויטר בו התייחסה להצבעה על ביטול עילת הסבירות. "אם הם היו כל כך בטוחים בצדקת המהלך הזה הם היו מאפשרים הצבעה אנונימית. חבורה של אפסים. מחר ברחובות, איש בל ייעדר", כתבה אמש. 

כתב חדשות 12 ירון אברהם תקף אותה היום (ג') בתגובה: "איזה טיעון נבוב ואידיוטי. אולי לראשות האגף בכלא זה תקף, אבל בכנסת לא מצביעים באופן אנונימי אלא אם זה הליך בחירה", עוד הקניט: "והיא מהעיתון לאנשים חושבים, אין לתאר".