מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטוסי קרב חיסלו מחבלים במרכז הרצועה: צה"ל השתלט על מעבר רפיח

אוגדה 99 ממשיכה להילחם במרכז הרצועה | צה"ל אישר: כוחות שריון של חטיבה 401 השיגו שליטה מבצעית על מעבר רפיח בצידו העזתי. במהלך הלילה חוסלו 20 מחבלים והכוחות גילו שלושה פירי מנהרות משמעותיים. במקביל, חיל האוויר תקף למעלה מ-100 מטרות טרור במרחב

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 07/05/24 07:59 כט בניסן התשפד | עודכן בתאריך 07/05/24 13:02

מטוסי קרב חיסלו מחבלים במרכז הרצועה: צה"ל השתלט על מעבר רפיח
מעבר רפיח לאחר ההשתלטות, צילום: דובר צה"ל

12:55 | מטוסי קרב תקפו וחיסלו חוליית מחבלים שזוהתה על ידי כוחות צוות הקרב של חטיבה 679 נכנסת למבנה צבאי במרכז רצועת עזה; לוחמי אוגדה 99 ממשיכים לפעול במסדרון במרכז הרצועה

אמש זוהו שלושה שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל, שניים מהם יורטו.
זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר, בהובלת אוגדת עזה תקפו מספר מטרות צבאיות במרחב, ביניהם מבנה צבאי ותשתיות טרור נוספות.

צה"ל מאשר: השגנו שליטה מבצעית מלאה על הצד העזתי של מעבר רפיח

לאחר הודעת צה"ל אמש על פתיחתו של מהלך קרקעי ממוקד במזרח רפיח, הבוקר (ג') הודיעו בצה"ל כי כוחות שריון של חטיבה 401 השיגו שליטה מבצעית באופן מלא על צידו העזתי של מעבר רפיח. התקיפה הנרחבת הלילה על רפיח בוצעה בהובלתה של אוגדה 162 בפיקוד תת אלוף איציק כהן, לצד חטיבת הנח"ל, חטיבה 401 ויחידות מיוחדות שיצאו להתקפה על האזור המזרחי של רפיח. חטיבת גבעתי פעלה במקביל לכוחות והשתלטה על מרכס דהניה על המעבר ועל ציר טנצ'ר וכעת הכוחות מנהלים סריקות במרחב.

הכוחות גילו שלושה פירי מנהרות משמעותיים

במסגרת הפעילות הכוחות איתרו שלושה פירי מנהרות משמעותיים וחיסלו 20 מחבלים תוך חיפוי אווירי שכלל תקיפה של יותר ממאה מטרות באזור רפיח. תקרית חריגה אירעה כאשר מכונית תופת של חמאס נסעה ישירות לכיוון טנק של צה"ל אך האירוע הסתיים ללא נפגעים והמכונית הושמדה. טרם תחילת הפעילות, התבצע תיאום מקדים עם הארגונים הבינלאומיים הפועלים במרחב בבקשה לנוע לעבר האזור ההומניטרי, זאת מתוך מאמץ פינוי האוכלוסייה שמתרחש בשעות האחרונות.