עברי לידר ורביב כנר ברשימה: השרה מירי רגב בחרה את מדליקי משואת ניצחון הרוח

שרת התחבורה הממונה על אירועי הזיכרון והעצמאות בחרה בלוחם הלח"י עזרא יכין, באיריס חיים, אמו של יותם ז"ל, ובאמנים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל להשיא יחד את משואת ניצחון הרוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/24 09:29 כט בניסן התשפד

עברי לידר ורביב כנר ברשימה: השרה מירי רגב בחרה את מדליקי משואת ניצחון הרוח
מירי רגב בהר הרצל, צילום: Yonatan SIndel,Flash90

שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל, הודיעה אמש (ב') על מדליקי משואת ניצחון הרוח בטקס יום העצמאות השנה. המדליקים הם: לוחם הלח"י עזרא יכין, איריס חיים, אמו של יותם ז"ל, והאמנים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל. החמישה ישיאו יחד את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ"ד.

עברי לידר - הופיע בפני הלוחמים והפצועים ושכל את מנהל הבמה שלו

היוצר עברי לידר, מהאמנים החשובים והמשפיעים במוזיקה הישראלית, התגייס מיד עם פרוץ המלחמה לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת. יחד עם צוות הנגנים שלו יצא בכל יום להופעות בכל רחבי הארץ. עברי מייצג את אמני ישראל הרבים והצוותים הטכניים שהתגייסו להופיע ולרומם את הרוח באלפי הופעות בפני לוחמים בקו האש ובשטחי הכינוס, ליד מיטות הפצועים, במלונות התושבים המפונים, בבתי הקברות, ולהבדיל בשמחות שנערכו בצל המלחמה. עברי איבד במלחמה את מנהל הבמה שלו אביב ברעם ז"ל חבר כיתת הכוננות של כפר עזה שנפל בקרב.

צילום: Yossi Aloni/Flash90

לוחם הלח"י עזרא יכין - המילואימניק המבוגר בתולדות המדינה

עזרא יכין, בן 95 מירושלים היה לוחם בלח"י והשתתף בקרבות מלחמת העצמאות ובהם ניסיון הפריצה לעיר העתיקה, במהלכו נפצע קשה. למעלה מ 50 שנה שהוא מנחיל את מורשת הקרב של צה"ל באמצעות ספרים, הרצאות ואינספור מפגשים עם חיילים. עם פרוץ המלחמה התגייס שוב למילואים, והיה למילואימניק המבוגר בתולדות המדינה.

עזרא, בנו ונכדו במדי צה"ל. שלושה דורות של חיילים |

עזרא, בנו ונכדו במדי צה"ל. שלושה דורות של חיילים | , צילום: דובר צה"ל

איריס חיים - אימו של יותם חיים שנהרג בשוגג מאש צה"ל

איריס חיים ממושב שדה ניצן היא אמו של יותם חיים שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר 2023 ונהרג בשוגג מירי חיילי צה"ל ברצועה עקב טעות בזיהוי. מיד אחרי האסון שלחה איריס מסר מוקלט לחיילים שירו בשוגג בבנה, שבו הזדהתה עם כאבם, חיזקה אותם בלחימה וחיבקה אותם. מאז היא פועלת בכל דרך לחזק את רוח העם ולקרוא לאחדות.

רביב כנר - התמודד עם הלם קרב והתגייס למילואים

הזמר רביב כנר, לוחם ביחידת אגוז שגם התמודד עם הלם קרב בעקבות שירותו הצבאי, התגייס עם פרוץ המלחמה למילואים ושירת בגבול הצפון ובעזה. רביב מייצג את האמנים הרבים שמשרתים במילואים כלוחמים וכתומכי לחימה, ונותנים השראה לכולנו, ואת אלפי המתמודדים בכל יום עם מחירה הנפשי של המלחמה.

רביב כנר

רביב כנר, צילום: דודי חסון

חיים אוליאל - יוצר המוסיקה שהתפנה משדרות והתעקש לחזור אליה

חיים אוליאל, בן שדרות, יוצר מוסיקה בעיר הדרומית כבר שנים רבות. יחד עם בני עירו הוא מתמודד כבר שנים עם אתגרי החיים בעיר תחת האיום התמידי מעזה. בשבעה באוקטובר הוא פונה מהעיר ולאחרונה שב אליה, מתוך החלטה נחושה להתמודד ולצמוח גם מתוך השבר הגדול.