פרופ' סמי שלום שטרית בעיתון "הארץ" על המתנחלים: "תהיה חובה להכניע אותם עד עפר"

בטור דעה של פרופסור סמי שלום שטרית בעיתון, הוא קורא להקמת מחנה פוליטי נטול הימין, המתנחלים והחרדים והקמת מדינה פלסטינית. בהמשך הוא משתלח בציבור המתנחלים: "ייתכן שבדרך נעבור מלחמת אזרחים, אם הם יתנגדו באש, תהיה חובה להכניע אותם עד עפר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/24 13:33 כח בניסן התשפד

פרופ' סמי שלום שטרית בעיתון "הארץ" על המתנחלים: "תהיה חובה להכניע אותם עד עפר"
עיתון הארץ, , צילום: Hmbr, cc-by, ויקיפדיה

במאמר דעה בעיתון "הארץ", משתלח הפרופסור סמי שלום שטרית בציבור המתנחלים וקורא להקמת מדינה פלסטינית תוך אפשרות ל"מלחמת אזרחים לא קלה מול 50 אלף מתנחלים שיתנגדו לפינוי הגדול". שלום שטרית מוסיף וכותב כי במקרה של תיאורטי של עימות מזוין תהיה חובה "להכניע אותם עד עפר כדי שלא ירימו ראש במשך מאה שנה".

"זה יהיה מפחיד, כי ייתכן שבדרך נעבור מלחמת אזרחים מול המתנחלים"

פרופסור שלום שטרית, ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, קורא במאמר לייצר גוש פוליטי חדש ונרחב לדבריו שלא יכלול את מחנה הימין, המתנחלים והציבור החרדי ובלעדי כל אלה "צריך להיכנס למשא ומתן לפתרון כולל" מול הפלסטינים במטרה להקים מדינה פלסטינית.

סמי שלום שטרית, "עד עפר"

סמי שלום שטרית, "עד עפר" צילום: CC BY-SA 3.0, Sami Shalom Chetrit, wikipedia

"מיד עם כינון ממשלה בלי ימין לאומני, מתנחלי וחרדי צריך להיכנס למשא ומתן לפתרון כולל" הוא כותב, "זה יהיה מפחיד, כי ייתכן שבדרך נעבור מלחמת אזרחים לא קלה מול 50 אלף מתנחלים שיתנגדו לפינוי הגדול".

החלופה של הפרופסור: "לחכות לאימפריה שתבוא לפרובינציה כדי לעשות סדר"

בהמשך הטור, מונה שלום שטרית שתי אפשרויות אותם הוא חוזה לעתיד, מאבק פנימי שיוביל לשלטון חלופי או לייחל לאחת מאימפריות העולם שיעשו סדר פנימי בתוך המדינה. "כל רפובליקה נולדת פעמיים - פעם מתוך מאבק כלפי חוץ ופעם לאחר מאבק פנימי כואב. אפשרות אחרת: לתת לעסק להתפרק ולחכות לאימפריה שתבוא לפרובינציה כדי לעשות סדר בכפייה. זה בידינו" הוא כותב.