כסאות בר - הטרנד החדש למטבח

אם לאחרונה רכשתם דירה או שיפצתם את המטבח בדירה הקיימת, אנו כמעט בטוחים כי הוצע לכם כחלק מעיצוב המטבח לשלב "אי" עם מגירות במרכז המטבח.

חדשות כיפה בשיתוף טיב העץ 23/10/18 10:50 יד בחשון התשעט

כסאות בר - הטרנד החדש למטבח
צילום: טיב העץ

הרעיון של ה"אי" התחיל להיכנס לפני מספר שנים כחלק מעיצוב המטבח, וכמובן שהוא לא מושלם ללא כסאות בר סביבו.

צילום: טיב העץ

למה כדאי לשלב אי במטבח?
כמו כל דבר, גם ל"אי" יש יתרונות ויש חסרונות, אך ללא ספק שהיתרונות עולים על גבי החסרונות. תחילה, זה יכול להוסיף רבות לעיצוב המטבח ולשדרג אותו בצורה מיוחדת ויוצאת דופן. בנוסף לכך, האי מאפשר לנו מקום עבודה נוסף להכנת אוכל וביצוע עבודות המטבח. יתרון נוסף הוא האפשרות למקום נוסף לאחסנת חפצים וכלי עבודה של המטבח במגירות והארונות שקיימות בתוך האי עצמו. וכמובן שלא ניתן להתעלם מהיתרון הבולט והמרכזי ביותר של האי, הישיבה סביבו, ניתן לשלב כסאות בר מסביב לאי ובכך קיבלנו סוג של "פינת אוכל" נוספת בבית. החיסרון הגדול הוא שלא בכל מטבח אפשר לשלב אי מכיוון שהוא דורש הרבה מקום במטבח ולא כל בית מאפשר זאת, אך במטבחים קטנים כן יש את האפשרות לשלב דלפק קטן לישיבה סביבו, אך פיתרון זה לא יעניק את כל היתרונות של האי.

הדגשים לפני רכישת כסאות בר למטבח
בראש ובראשונה יש לבדוק את גובה ורוחב האי. ישנם סוגי גבהים שונים של כסאות בר, ובוודאי שעם כל העיצובים המיוחדים והשונים שקיימים היום בשוק כל דגם יהיה ברוחב שונה. בדרך כלל יש שני גבהים של אי, הגובה הסטנדרטי הוא 92 ס"מ, והגובה הנוסף יהיה 1.1 מטר (גובה כזה פחות נהוג במטבחים בייתים והוא יותר מתאים לברים של מסעדות ובתי קפה). לאי בגובה 92 ס"מ יתאימו כסאות בגובה של כ-67 ס"מ, ואילו לאי בגובה 1.1 מטר יתאים גובה כסא של 75 ס"מ. כעת, נשאלת השאלה מדוע באי למטבח יש הפרש של 25 ס"מ בין גובה הכיסא לגובה האי, ואילו בבר של 1.1 מטר יש הפרש של 35 ס"מ. זאת מכיוון, שבאי למטבח (גובה 92 ס"מ) יש "אופי ישיבה" שונה מאפשר ישיבה במסעדה או בבית קפה (שכן גובה של 1.1 מטר מתאים למסעדות ובתי קפה). הדגש השני הוא לבדוק את איכות הכיסא ואת חומריו. כיום ישנם סוגים שונים של חומרים לבניית כסאות בר - מתכת, פלסטיק, נירוסטה, עץ, עם ריפוד ועוד.  למשל, אם אתם מתעניינים ברכישת מתכת, יש צורך לבדוק האם היא עלולה להחליד או שמדובר במתכת מסוג אל-חלד, או אם למשל אתם מתעניינים ברכישת כסא בר מעץ, האם מדובר בעץ מלא או שאולי עשוי מלוחות עץ שנראים כמו עץ.  הדגש הנוסף, הוא לבדוק האם הכיסא נוח ומאפשר לכם ישיבה נוחה ומפנקת.

צילום: טיב העץ

האם ניתן לרכוש כסאות בר איכותיים בזול?
מחיר יקר או זול, לא בהכרח יבטיח לנו איכות גבוהה, אך בעזרת שילוב בין עלות אטרקטיבית וחומרי גלם מצוינים ניתן ליהנות מכל העולמות. קודם כל, כמו שכבר אמרנו, צריך לבדוק את רמת האיכות של חומרי הגלם באמצעות המפרט הטכני. ברהיטים למשל אפשר להשוות בין חומרי עץ, מתכת, פלסטיק וכן הלאה. יתרה על כך, אפשר להיכנס לעובי הקורה ולהשוות אפילו בין סוגים ספציפיים של עץ או פלסטיק בשביל להסיק מהממצאים על איכות ועמידות הרהיט. כמו כן, ניתן לחפש ברחבי החנויות והרשת גם מבצעים על כסאות בר ורהיטים נוספים ושבדרך כלל יחלו מספר שבועות לפני החגים.

השוואת מחירים טרם רכישת רהיטים
בשלב השני ניתן להתמקד בהיבט הכלכלי של הרהיטים. הדרך לעשות זאת היא להשוות מחירים בין דגמים ספציפיים של כסאות. בדרך כלל, יהיה ניתן למצוא דגם מסוים במספר חנויות שונות, לכן מומלץ לבדוק במבחר החנויות בארץ מי מציע את המחיר הזול ביותר לאותו הדגם הספציפי. אם התקציב שלנו לא גדול במיוחד, תמיד יש את האפשרות לשדרג את רהיטי הבית בלי הוצאות גדולות במיוחד. את סוג הרהיטים בוחרים לפי צרכים אישיים, סדר עדיפויות, מסגרת התקציב וכן הלאה. במידה ועדיין לא בטוחים באיזה סוג של כסא בר לבחור, אפשר להיעזר בניסיון העבר עם רהיטים דומים. כלומר, אם שאר הרהיטים בבתינו הם מעץ אלון, יהיה כדאי לשלב גם כסאות בר מעץ אלון שיוכלו להשתלב מעולה עם שאר הרהיטים הקיימים בבית.

צילום: טיב העץ

כדאי להשקיע בכסאות בר
רהיטי בר אמורים מטבע הדברים להיות חזקים ועמידים. בניגוד לרהיטים רגילים שבהם משתמשים לצרכי נוי ודקורציה, כאן מדובר על רהיטים שבהם נעשה שימוש יום יומי על ידי דיירי הבית, אורחים ועוד. על רקע האמור לעיל אפשר להבין עד כמה רהיטי בר הם ייחודיים ומדוע שווה להשקיע בבחירתם. כמו כן, ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי סוגים שונים של כסאות בר זולים ולברר לעומק לגבי ההבדלים ביניהם.

כל כמה זמן מחליפים רהיטים איכותיים?
רוב הרהיטים האיכותיים יכולים לשמש את בעליהם במשך כמה שנים ברצף ואפילו עשרות שנים. אף על פי שמידת השחיקה מושפעת מסוג הרהיט, אפשר לקבוע במידה גבוהה של ודאות שמוצרים בבתים פרטיים מחזיקים מעמד יותר מאשר אלו שבבתי עסק. בבתי עסק בוחרים להחליף רהיטים בתדירות גבוהה וזאת משיקולים מסחריים. בנוסף לכך, רכישת רהיטים היא בגדר הוצאה מוכרת עבור בעלי עסקים והם יכולים להפחית חובת המס.

מחיר זול מחייב השקעה של זמן
בשורה התחתונה, השקעה של זמן היא תנאי חיוני לחיסכון בהוצאות. בעזרת השקעת זמן אפשר לדעת טוב יותר איזה רהיטים קונים ועד כמה הם עמידים. השקעת זמן גם עוזרת לקבוע יעדים ברורים, להחליט על סדר עדיפויות ולהגדיר צרכים. כל עוד לקוחות בסקטור הפרטי, העסקי והציבורי מוכנים להשקיע את הזמן הנדרש בהשוואה בין האלטרנטיבות, יהיה להם קל יותר למצוא גם כסאות בר זולים.

ובשורה התחתונה
כל מי אשר עמד בפני עיצוב הבית שלנו בוודאי תהה לא פעם האם הוא מבצע את הפעולות בצורה נכונה? האם העיצוב עתיד להיראות באופן עליו חשב? האם משקיע את הזמן והממון הנדרש ולא מעבר לכך? ועוד שאלות רבות וחשובות. בכל חדר בבית אשר יעבור עיצוב ומחשבה בנושא נצטרך לדעת את סדר הפעולות הנכון. בכל הקשור למטבח ביתנו ניתן תמיד יהיה להוסיף פריטי ריהוט על מנת להפוך את המטבח למעוצב בצורה מושלמת. רכישת כסאות בר לאי, תהיה קריטית כמובן. כסאות לאי יאפשרו לסועדים לשבת ולסעוד יחד עם בני המשפחה והחברים בצורה נוחה ופשוטה.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה ובעזרתם של אנשי המקצוע של יבואנית הכסאות - טיב העץ.