"מיידוף הישראלי" הוסגר לישראל החשוד בהונאת אלף ישראלים במאות מיליונים

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ביקשה את הסגרתו של מייק בן ארי, ולאחר שהתקבל אישורו של שר המשפטים הבוסני בסוף השבוע שעבר הלילה, הובא החשוד לישראל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/22 07:42 א בטבת התשפג

הוסגר לישראל החשוד בהונאת אלף ישראלים במאות מיליונים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הלילה הסתיים הליך ההסגרה של החשוד מייק בן ארי, "מיידוף הישראלי", בידי צוותים של מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך ובליווי מחלקת תיאום מבצעי משולב בחטיבת המודיעין של המשטרה ושל היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). ישראל ובוסניה והרצגובינה חתומות על אמנת הסגרה אירופית ומכוחה הושלם הסגרתו לישראל.

בן ארי נעצר באפריל 2021, שוחרר בתנאים מגבילים ונאסר עליו לצאת מהארץ. בן ארי זייף דרכון של חברו נחום איזנשטאט, והצליח לצאת מהארץ ימים ספורים לאחר שחרורו באותם תנאים מגבילים. ב-24 בחודש יוני השנה אותר בן ארי ונעצר בבוסניה ואז החל הליך ההסגרה שלו.

בהמשך לבקשת ההסגרה של החשוד מייק בן ארי אשר הוגשה על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה והאישור שניתן על ידי שר המשפטים הבוסני בסוף השבוע שעבר, בפעילות משותפת של רשות ניירות ערך, משטרת ישראל והפרקליטות, הלילה החשוד הובא לישראל. 

גייס מאות מיליוני שקלים מכ-1,000 משקיעים

מייק בן ארי חשוד בעבירת הונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי רשות ניירות ערך ונחקרה על ידה. החשוד יובא להמשך מעצר בישראל. תיק החקירה בעניינו של בן ארי הועבר להמשך טיפול מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה בחודש ספטמבר 2021.

על פי החשדות שעלו בחקירת רשות ניירות ערך, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכאלף משקיעים בכעשר שנים תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים. מדובר על מיזם השקעות שאינו מפוקח על ידי רשות ניירות ערך, שכן החשוד הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא קבלת היתר מרשות ניירות ערך וללא פרסום תשקיף כמתחייב מהוראות החוק. מחלקת חקירות של רשות ניירות ערך אספה ראיות רבות לביסוס החשדות, ואף איתרה ותפסה נכסים ששווים נאמד בעשרות מיליוני שקלים.