ביוזמת מפעל הפיס: 100 אמניות חרדיות יוצרות אחדות

תערוכת ענק בשיתוף בית הספר החרדי לעיצוב ותקשורת סיעור מוחות הוצגה בבת ים. מסר התערוכה "כולנו רקמה אנושית" בסימן אחדות בעם כשכלל היצירות עוסקות בנושא של אחדות. מנכ"ל מפעל הפיס בני דרייפוס: "חשוב לנו לתת ביטוי גם לנשים החרדיות במרחב הציבורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 21:56 כט באדר ב'

ביוזמת מפעל הפיס: 100 אמניות חרדיות יוצרות אחדות
מהתערוכה, צילום: אלי קובין

בהמשך לעשייה הענפה של מפעל הפיס בשנים האחרונות בתחום התרבות והאמנות, מפעל הפיס מציג בימים אלה תערוכת ענק של 100 יוצרות חרדיות כשכל היצירות הן בסימן של אחדות בעם "כולנו רקמה אנושית". התערוכה הוצגה לראשונה בטרמינל העיצוב בבת ים ולאחר מכן עברה למתחם התחנה בירושלים ופתוחה לקהל הרחב עד יום רביעי ב'- ניסן-10.4.

יצירות התערוכה עוצבו ע"י נשים חרדיות תלמידות ובוגרות מגמות עיצוב מדיה ותקשורת חזותית בביה"ס הגבוה לעיצוב ותקשורת "סיעור מוחות" בהנהלתה ובהכוונתה של הגב' מרים שרביט מנכ"לית ביה"ס ואוצרת התערוכה. בתערוכה מוצגות זוויות ויצירות מעניינות לביטוי החיבורים והערבות ההדדית בין חלקי העם.

יצירתה של מרלין פלנקר

יצירתה של מרלין פלנקר צילום: אלי קובין

12 חדרים שעוצבו ע"י 12 אמניות חרדיות

הקונספט של התערוכה נעוץ בשיח ובחיזוק המכנה המשותף ביננו כעם. התערוכה ממחישה את האופטימיות והתקווה לעתיד של כולנו כעם אחד. במרכז התערוכה הוקם מיצג מרהיב בסימן שנים עשר שבטי ישראל. המיצג נבנה מ-12 חדרים שעוצבו ע"י 12 אמניות חרדיות.

המיצג בהשראת המסופר בספר בראשית כאשר יעקב אבינו אוסף את 12 ילדיו לפני מותו ופונה לכל אחד לחוד ומציג בפניו את נקודת העוצמה והחוזקה בה הוא מצטיין, זאת מתוך הבנה שאם כל אחד מפעיל את נקודת החוזק היפה והטובה שלו לטובת הכלל, נוצר עם אחד יחיד ומיוחד. אחת היצירות בתערוכה שריגשה במיוחד את הקהל היתה פיסול של הכותל המערבי ובתוכו מונחים פתקים עם כל שמות החטופים לתפילה, אשר מאחדים את הסדקים והקרע בעם.

מהתערוכה

מהתערוכה צילום: אלי קובין

"רצון שכלל הציבור ייחשף לאמנות, לנשים ולרעיונות"

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "מפעל הפיס שמח לתת במה לאמניות ויוצרות מהמגזר החרדי. התערוכה מבטאת את הצורך באחדות בחברה הישראלית בוודאי מאז האסון הלאומי הנורא שפקד את מדינתנו ב-7 באוקטובר. מפעל הפיס ימשיך לעודד את תרבות האמנות והיצירה לצד הפצע והכאב, למען ניצחון הרוח".

מנכ"ל מפעל הפיס עו"ד בני דרייפוס: "התערוכה נבנתה בהשראת נשים חרדיות בהובלתה של הגב' מרים שרביט בעלת בית הספר. מפעל הפיס מימן את התערוכה ודחף לקיומה מתוך רצון שכלל הציבור ייחשף לאמנות, לנשים ולרעיונות שעומדים מאחורי היצירות הללו. חשוב לנו לתת ביטוי גם לנשים החרדיות במרחב הציבורי".

יגאל רוח, עו"ד בני דרייסוח ושי לירז

יגאל רוח, עו"ד בני דרייסוח ושי לירז צילום: אלי קובין

שי לירז מנהל אגף תדמית במפעל הפיס: "ההפתעה כאן היא לא רק מהאיכות והרמה. ההפתעה היא מצורת ההבעה של הדברים. אנחנו רואים כאן רמה מאד גבוהה ויפה של יצירות. פעם ראשונה שיש תערוכה של 100 יוצרות חרדיות במקום אחד. אני שומע כאן את כל הקהל שמח ומריע ומבין שעשינו משהו טוב".

"להראות את היופי והחיבור שיש בין כל חלקי העם"

יגאל רוח יו"ר קבוצת אפיקים: "מפעל הפיס הוא זה שאמון היום על הרבה מאד הכרה בספרות במגזר החרדי, אנחנו עושים איתו פעילות כבר 13 שנים במיזם החיבורים התורניים ועכשיו התחלנו לעשות פעילות בתחום האמנות. אני רואה את האירוע הזה כאירוע פותח, אירוע מדהים שישריש הרבה דברים מתוך העולם החרדי שעד כה לא הכירו מספיק בערך הזה וכאן אנו רואים את הערך הזה בגדול ושאפו ענק על כך לבית ספר סיעור מוחות, למנכ"לית בית הספר מרים שרביט וכמובן למפעל הפיס".

מהתערוכה

מהתערוכה צילום: אלי קוביןאלי קובין

מנכ"לית בית הספר סיעור מוחות מרים שרביט: "התערוכה מהוה עוד נקודת חיבור. לאחר האירועים הקשים שעברנו כולנו יחד כעם, החלטנו לצמוח מתוך הקושי ולהראות את היופי והחיבור שיש בין כל חלקי העם. היה לי קושי מעניין כי רציתי להראות לכולם מה נשים חרדיות יכולות ומסוגלות לעשות, ואני שמחה לשמוע כאן תגובות נלהבות מכל גווני הקשת ולהבין שהצלחתי לחבר ולגשר ולו לרגע על המחלוקות בעם ולשים את ענין האחדות והחיבור לפני הכל".