פרטי העסקה נחשפים, וההכרה במדינה פלסטינית קרובה: סיכום חדשות החג

המגעים לעסקת חטופים נמשכים: בריטניה טוענת שההצעה הנוכחית כוללת שחרור אלפי מחבלים והפסקת אש של 40 יום. משלחת ישראלית תצא מחר לקהיר. האיחוד האירופי: מספר מדינות יכירו בחודש הקרוב במדינה פלסטינית. השר גנץ נפצע ועבר ניתוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/24 20:21 כא בניסן התשפד

פרטי העסקה נחשפים, וההכרה במדינה פלסטינית קרובה: סיכום חדשות החג
סינוואר, נתניהו וביידן, העסקה נפלה., צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

המגעים לעסקת חטופים מתחממים, והעסקה נראית קרובה מאי פעם. ישראל תוציא מחר (ג') משלחת ישראלית לקהיר על מנת לדון בעסקה. בעוד בעולם ממשיכים להביע אופיטימיות ולקוות כי תשובת חמאס תהיה הפעם חיובית, הפערים בין חמאס לישראל עדיין קיימים.

שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון אמר במהלך השבת כי ההצעה הנוכחית שהוצגה לחמאס כוללת שחרור של אלפי אסירים פלסטינים והפסקת אש של 40 יום. בנוסף בישראל דורשים את שחרורם של 33 חטופים, בעוד בחמאס מוכנים לשחרר רק 20. דובר חמאס אמר: "ללא הסכמה על הפסקת אש קבועה, נסיגת הכוחות הישראליים והחזרת העקורים, שום עסקה לא תצא לפועל".

סינוואר, חמאס דוחה את העסקה

סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

תוך חודש: מספר מדינות יכירו במדינה פלסטינית

במקביל, המאמץ של הפלסטינים לקבל הכרה רשמית בקיומה של מדינה פלסטינית מתחיל לשאת פרי. היום (ב') אמר שר החוץ של האיחוד האירופי כי מספר מדינות באירופה צפויות להכיר במדינה פלסטינית עד סוף חודש מאי, כלומר תוך חודש בלבד צפויה הכרה בינלאומית בפלסטינים.

מדינות האיחוד האירופי

מדינות האיחוד האירופי, צילום: Maryna Kulchytska,Shutterstock

שתי מנהרות התקפיות בבית חאנון הושמדו

בשבועות האחרונים פעלו כוחות צה"ל בהובלת יחידת ההנדסה של אוגדת עזה, יחד עם מערך ההנדסה של פיקוד הדרום ויחידת יהל"ם, ובשיתוף כוחות החטיבה הצפונית וגדוד 'נצח יהודה', למיפוי והשמדת שתי מנהרות התקפיות במרחב בית חאנון שבצפון הרצועה, אשר היו במעקב מודיעיני וטכנולוגי מתמשך. בשבוע האחרון הושמדו שתי המנהרות, אחת השייכת לארגון הטרור חמאס, השנייה השייכת לג'יהאד האיסלאמי. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל והושמדו.

גנץ נפצע ברגלו ועבר ניתוח

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ נפצע ברגלו הבוקר, במהלך רכיבת שטח סמוך לקיבוץ יד מרדכי. לאחר בדיקות שנערכו בבית החולים תל השומר, הוחלט על ידי הצוות הרפואי לבצע ניתוח בקרסול של השר גנץ. הניתוח בוצע במהלך שעות אחר הצהריים ועבר בהצלחה. מלשכתו נמסר כי השר גנץ ישאר הלילה בבית החולים וצפוי להשתחרר מחר.