מה עושים במקרים של הכחשת עסקה? כל המידע החשוב

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף קרדימטח 26/10/23 13:35 יא בחשון התשפד

מה עושים במקרים של הכחשת עסקה? כל המידע החשוב
כרטיס אשראי, צילום: shutterstock

הכחשת עסקה זו בעצם בקשה של ביטול עסקת אשראי באופן חד-צדדי, אותה בדרך כלל יגיש לקוח הקצה אל חברת האשראי שלו. בתור בעלי עסקים, קיימים מספר צעדים בהם ניתן לנקוט על מנת לצמצם ככל הניתן מקרים של הכחשת עסקה. אז מה ניתן לעשות בשביל לצמצם מקרים של הכחשת עסקה, מה עליכם לעשות במקרים אלו ומה עוד עליכם לדעת באשר לנושא זה? ובכן, בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שעליכם לדעת על הכחשת עסקה וכל היוצא בכך.

הכחשת עסקה - מתי ניתן לבצע אותה לפי החוק?

ניתן לבצע הכחשת עסקה במספר תרחישים:

• חוסר זיהוי - במקרים בהם לקוח הקצה אינו מזהה את פרטי העסקה גם לאחר שנציגי חברת האשראי נתנו לו פרטים נוספים, כמו תאריך ביצוע העסקה או בית העסק הספציפי בו העסקה התרחשה, הרי שהוא יוכל לבצע הכחשת עסקה.

• כשל תמורה - כשל תמורה בעצם מתאר מצבים בהם העסקה מזוהה, אך מצד טענת הלקוח, לא התקבלה התמורה המובטחת תמורת התשלום בתאריך אשר נקבע מראש.

איך ניתן לצמצם מקרים שכאלו?

• עסקאות רק תחת זיהוי מלא - על מנת למנוע מצבים בהם התרחשה הכחשת עסקה מאחר והלקוח טוען כי אינו האדם אשר ביצע את העסקה או לסירוגין, אינו מכיר בעסקה שבוצעה, עליכם לערוך עסקאות בבית העסק שלכם רק תחת זיהוי מלא של הלקוח, בדרך כלל מדובר על תעודת זהות או רישיון נהיגה. במקרים בהם מדובר על רכישה עבור אדם אחר, עליכם לדרוש ייפוי כוח.

• הבהרה של כל תנאי העסקה - כדי למנוע מצבים של כשל תמורה, בהם הלקוח טוען כי אינו קיבל את התמורה שסוכמה מראש עבור התשלום שלו, עליכם לוודא כי כל תנאי העסקה ברורים ללקוח לפני שאם מבצעים את העסקה בפועל. לשם כך, עליכם לחזור על כל הנהלים, ההתניות והתנאים בצורה ברורה, לשאול את הלקוח האם הוא מבין ומסכים ורק אז לבצע את העסקה.

מה זה רישום פקודות יומן?

רישום פקודות יומן זהו בעצם רישום מקורי של כל עסקה אשר מתבצע בספר הנהלת חשבונות, כאשר המטרה העיקרית של רישום זה הוא לתרגם פעולה חשבונאית מסוימת ללשון של הנהלת החשבונות. למעשה, רישום זה נוצר כדי לפצל את עבודות הרישום וכך בעצם לקיים בקרה שמאפשרת איזון בין כל אותם סכומים אשר תועדו, זאת כדי שיהיה ניתן למנוע מצבים כו הכחשת עסקה. כדי לבצע רישום פקודות יומן, הצעד הראשון יהיה לזהות כל אירוע שהתרחש בתאגיד, כמו למשל מכירת ציוד, הענקת שירותים מסוימים, רכישת אספקה ועוד. לאחר שערכתם זיהוי מלא של האירוע שברצונכם לתעד לצד גובה עלותו, עליכם לרשום אותו ואת הביטוי הכספי שלו בספר הנהלת החשבונות של החברה שלכם, כך שתוכלו לגשת אליו בכל עת.


בשיתוף קרדימטח