חתונה במתנה ולילה בצימר לזוג עולים מבני המנשה

זוג עולים מהודו ביקשו להתחתן ברבנות בגלל מחסור בכסף, הגרעין התורני במגדל העמק מימן להם הכל, החל מהתזמורת והאולם וכלה בלילה בצימר ואירועי שבעה ברכות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/05/14 23:55 כט באייר התשעד

חתונה במתנה ולילה בצימר לזוג עולים מבני המנשה
באדיבות הגרעין התורני מגדל העמק, צילום: באדיבות הגרעין התורני מגדל העמק

"אנחנו רוצים להתחתן ברבנות כי אין לנו כסף". אם בגרעין התורני במגדל העמק חשבו שחתונות ברבנות הן נחלת העבר וכי לכל אחד יש היום מספיק כסף לחתונה מינימלית, המחשבה הזו עברה מראשם באופן מוחלט כשיוסף ושלומית סינגסיט, זוג עולים מהודו, מקהילת בני המנשה בעיר, סיפרו להם שהחליטו להתחתן ברבנות פשוט כי לא היה להם כסף לחתונה.

לביתה של רכזת הקהילה, אביבה יוסף הגיע בחור צעיר מבני המנשה לשאול ולהתייעץ עם הרכזת איך מתחילים את הפרוצדורה של הנישואין ברבנות ומי יוכל לעזור לו לסדר את כל ענייני החופה והקידושין, כי הוא רוצה להתחתן ברבנות, ולעשות אירוע צנוע בבית אביו מכיוון שהמצב הפיננסי שלו לא מאפשר חתונה סטנדרטית.

"למה ברבנות ולמה אירוע קטן?", הייתה תגובת אביבה ובעלה. אחרי הסבר של הליכי ההכנה לנישואין וחלוקת הוראות לחתן המיועד מה לעשות בחלקו, החלו השניים מדי לגלגל את העניין לחברי הגרעין במטרה להפיק אירוע מיטבי לזוג אשר אינם מסוגלים לעמוד בהוצאות החתונה.

"התזמורת הורכבה מאנשי הגרעין וחברים שלהם ואת האולם נתנן לנו ראש ישיבת נחלת ישראל בחינם", מספרת אביבה יוסף לכיפה. "יש להם חדר אוכל ענקי וראש הישיבה הוציא את 200 תלמידי הישיבה לאכול בחוץ כדי לפנות את המקום. לקחנו שמלת כלה מהגמ"ח של הרבנים גרוסמן, כיסא הכלה הושאל בידי מנהל חנות בעיר והתסרוקת והאיפור הגיעו מבחורה ממגדל העמק שהתנדבה לעשות את הדברים למרות שלא הכירה את הזוג. צביה יונגרייס הלכה למספר מאפיות, סיפרה שיש זוג שמתחתן וביקשה מאפים לקבלת הפנים. כל מאפיה הכינה כמויות של עוגות ועוגיות".

החתונה התקיימה לאחרונה בנוכחות מספר רב של אנשים, מספרים בגרעין התורני, והייתה שמחה כפי שלא הייתה באף חתונה אחרת. "ברגע שאנשים שמעו שיש זוג שמתחתן הם תרמו כל מה שיכלו. כולם עשו את הכל מתוך התרגשות ושמחה. הבינו שהיה כאן זוג שחיכה שנים כדי לעלות לישראל וזו מצווה ענקית לעשות עבורם את השמחה", מספרת אביבה.

בגרעין סיפרו כי בחתונה שרו 'ובאו האובדים מארץ אשור והנידחים מארץ מצרים'. "רטט עז עבר בגופי הייתה הרגשה של אחדות, הרגשה של שליחות פעמי משיח ממש לראות זוג עולים חדשים מעשרת השבטים האבודים איתנו כאן ואנחנו מכניסים אותם לברית נישואין כדת משה וישראל. עוד יותר מרגש התהליך כולו עם ישראל בשיאו, ההתגייסות של כל כך הרבה אנשים טובים שגורמת לי להרגיש שהנה אוטוטו יבנה המקדש מאהבת חינם".

"מה שקרה כאן זה דבר מאוד יוצא דופן", מספר הרב עמיחי אליהו, הרב הגרעין ובנו של הרב שמואל אליהו. "היה שיתוף פעולה יוצא דופן לטובת בני המנשה. זה היה מחזה שמגדל העמק לא ראתה שנים. כזו סולידריות ורצון לתרום. כל מקום שרק ביקשו קיבלו.

"מספרים כל כך הרבה דברים על הפריפריה ואנחנו, תושבי הגרעין, נחשפנו לפן היהודי וגומל החסדים של העיר. כל מי שביקשו ממנו לתת יד נתן יד בצורה שאין שני לה", מספר הרב אליהו. "אביבה מלווה את בני המנשה בחודשים האחרונים. לפני זה הם לא לוו. לפני כמה חודשים החלטתנו בגרעין יחד עם עמותת שארי ישראל להעמיד מלווה. לא הבנו עד כמה חשוב היה ללוות אותם. בחלק מבתי הספר הילדים לא יודעים לקרוא ולכתוב כי לא עשו את הדברים כמו שצריך".