שינויים דרמטיים בטקס המשואות הממלכתי - כך זה יראה

השרה שאחראית על טקס המשואות הממלכתי מירי רגב הודיעה על שינויים בטקס בהתאם לרוח התקופה. לא יהיו זיקוקים כלל והקטע האומנותי שיתבצע יותאם | השינויים המלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 13:16 כד בניסן התשפד

שינויים דרמטיים בטקס המשואות הממלכתי - כך זה יראה
טקס המשואות בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השנה, בשונה מבשנים עברו, טקס המשואות הממלכתי יתקיים כאשר 133 חטופינו מוחזקים עדיין בשבי החמאס. בשל כך הודיעה השרה מירי רגב כי הטקס יתקיים, אך הוא יותאם לתקופה. בתוך כך, כעת מתפרסמים השינויים המלאים בטקס המשואות.

אביגדור קהלני בטקס המשואות

אביגדור קהלני בטקס המשואות בשנה שעברה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השינויים המלאים

ראשית, לא יהיו זיקוקים כלל והקטע האומנותי שיתבצע יותאם לרוח התקופה. כמו כן, העניין הטקסי יצומצם, והטקס ישלב התייחסויות ללחימה בצפון ובדרום, לחטופים, למפונים מהצפון ומהדרום, לפצועים, לנכים ולאנשי המילואים, ולכוחות הביטחון וההצלה. שינוי נוסף ומשמעותי שיהיה השנה, הוא שהטקס יצולם מראש ויתקיים ללא קהל.

קהילת בארי הודיעה - לא משתתפים בטקס

כזכור, אנשי קיבוץ בארי הודיעו לפני כשבועיים כי כקיבוץ, בחרו שלא להשתתף השנה בטקס הדלקת המשואות, אליו הוזמנה. בהודעה נכתב כי "לפני מספר שבועות קיבלה כיתת הכוננות הודעה על בחירה בהם כמייצגים של קהילת בארי להדלקת אבוקת זיכרון בטקס המשואות. לאחרונה התברר כי טקס המשואות עתיד לעסוק השנה בגבורה בלבד, מבלי להתייחס לטרגדיה ולהפקרה של העוטף לגורלו במשך שעות ארוכות על ידי המדינה".