הארגון הסרוג פנה לשר החינוך: בטל את הענקת פרס ישראל לרב יצחק יוסף

ארגון נאמני תורה ועבודה קולך במכתב לשר החינוך: בטל את הענקת פרס ישראל לראשון לציון יצחק יוסף השנה. "אין הדעת סובלת שדמות ממלכתית ורוחנית תשמיע ברבים דברים המבזים את חיילי צה"ל והרמטכ"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 18:01 כד בניסן התשפד

הארגון הסרוג פנה לשר החינוך: בטל את הענקת פרס ישראל לרב יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף., צילום: Yaakov Cohen/Flash90

ברקע סערת דבריו של הרב הראשי הרב יצחק יוסף, שטען כי בני הישיבות הצילו את עם ישראל ממתקפת הטילים, ארגון "נאמני תורה ועבודה קולך" כתבו מכתב לשר החינוך בו דרשו: בטל את הענקת פרס ישראל לראשון לציון יצחק יוסף השנה.

במכתב שהוציא הבוקר (ה') הארגון לשר החינוך נכתב: "אין הדעת סובלת שדמות ממלכתית ורוחנית תשמיע ברבים דברים המבזים את חיילי צה"ל והרמטכ"ל, כאשר כל הציבור רוחש להם הערכה והוקרת תודה אינסופיות. גם האיום בעזיבת הארץ על רקע סערת השוויון בנטל מהווים פגיעה אנושה ברוח הישראלית במשפחות השכולות ובמורל הלאומי".

הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, הרבנים הראשיים

הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, הרבנים הראשיים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

התקיימה עתירה לבגץ כנגד הרב יצחק יוסף

לפני כשבוע, עורכת הדין בתיה כהנא דרור עתרה לבג"ץ בדרישה שלא להעניק השנה את פרס ישראל לספרות תורנית ומשפט לראשון לציון הרב יצחק יוסף. בעתירה טענה דרור כי קיים חשש סביר שבעת המלצתה של וועדת הפרס בעניינו של הרב יוסף היא לא הייתה מודעת להתבטאותו במהלך שיעורו השבועי בנוגע לחוק גיוס חרדים כי "אם יגייסו אותנו ניסע לחו"ל".