שורד השואה לנתניהו: אין לסמוך על הגויים - זה מה שהגיב לו ראש הממשלה

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שורדי השואה שישיאו את המשואות של העצרת הממלכתית ביד ושם. "אם אנחנו צריכים לעמוד לבד - אנחנו עומדים לבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 17:34 כד בניסן התשפד

שורד השואה לנתניהו: אין לסמוך על הגויים - זה מה שהגיב לו ראש הממשלה
נתניהו, צילום: Miriam Alster,Flash90

לקראת יום הזיכרון לשואה, וברקע כניסה קרקעית אפשרית לרפיח, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נפגשו היום (ה') עם שורדי השואה משיאי המשואות של העצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ד של יד ושם, במשרד ראש הממשלה בירושלים. "אם אנחנו צריכים לעמוד לבד - אנחנו עומדים לבד. אם אפשר לגייס את הגויים - מה טוב. אבל אם אנחנו לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו".

נתניהו: "אם אפשר לקבל את עזרת הגויים אני בעד תמיד"

ראש הממשלה ציין את דברי שורדי השואה ואמר: "איזי (יצחק, אחד השורדים) אמר כי מדינת ישראל היא המקלט האחד והיחיד לעם היהודי, וזה כל כך נכון. מיכאל (אחד השורדים) אמר כי אין לסמוך על הגויים שמבטיחים הבטחות'. אם אפשר לקבל את עזרת הגויים אני בעד תמיד".

"אבל בשואה הגדולה ביותר", אמר נתניהו, "מנהיגים גדולים כמו רוזוולט, שאמרו לו מה שקורה באושוויץ ובבירקנאו ובמחנות המוות, אמרו לו והוא ידע ותשובתו הייתה: "על גופתי טייס אחד ייפול כאן", לא אאבד טייס אחד וסירב לקבל את היהודים. אלה היו מנהיגים גדולים. צ'רצ'יל, שאני מאוד מעריך אותו, ניסה לגייס את הצבא שלו, אבל הצבא שלו עשה נגדו מרד".