שורת המינויים החדשים בצה"ל: שלומי בינדר ימונה לראש אמ"ן - אלוף ראשון ממכינת עלי

דובר צה"ל מפרסם את שורת המינויים החדשה במטכ"ל: לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה הסרוג תת-אלוף אבי בלוט, שעד דצמבר פיקד על אוגדת איו"ש. מי שיחליף את אהרן חליווה כראש אגף המודיעין הוא תת-אלוף שלומי בינדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 19:31 כד בניסן התשפד

שורת המינויים החדשים בצה"ל: שלומי בינדר ימונה לראש אמ"ן - אלוף ראשון ממכינת עלי
שלומי בינדר, צילום: דובר צה"ל

ברקע הביקורת על המינויים של הרמטכ"ל הרצי הלוי, דובר צה"ל מפרסם את שורת המינויים החדשה במטכ"ל: בתום תהליך ממושך, סיכמו שר הביטחון, יואב גלנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, על קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת "חרבות ברזל", לתפקידים בפורום המטה הכללי. שר הביטחון אישר את המלצת ראש המטה הכללי למינויים הבאים:

לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה הסרוג תת-אלוף אבי בלוט, שיחליף את האלוף יהודה פוקס שהתפטר עם ראש אמ"ן היוצא חליוה. בדצמבר בלוט עלה מתפקידו כמפקד אוגדת איו"ש, ויהיה האלוף הראשון שלמד במכינת עלי. מי שייכנס לתפקיד של אהרן חליוה כראש אגף המודיעין הוא תת-אלוף שלומי בינדר. מינויו עורר מחלוקות בקרב הציבור, מכיוון שטרם נקבע מה היה חלקו במחדל השבעה באוקטובר.

הרמטכ"ל בצפון

הרמטכ"ל בצפון, צילום: דובר צה"ל

דן גולדפוס יהיה מפקד הגיס הצפוני

לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס, שפיקד על אוגדה 98 ברצועת עזה ונשא נאום עליו ננזף, אך לא השפיע כאמור על קידומו. לתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא, מי שפיקד על אוגדה 36 ברצועת עזה בלחימה העיקשת. לתפקיד ראש אגף התקשוב ימונה תת-אלוף אביעד דגן, חובש כיפה גם הוא, ששירת כמפקד בסיס חיל האוויר בחצרים. כולם יועלו לדרגת אלוף.