"חשש שגורמי טרור יפגעו בישראלים": אזהרת מסע לעיר בה יתקיים האירוויזיון

לאור ההפגנות האנטי ישראליות וריכוז המהגרים הגבוה, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מחמיר את אזהרת המסע על מאלמו שבשוודיה - שם תתרחש תחרות האירוויזיון מה-7 עד ה-11 במאי בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 15:22 כד בניסן התשפד

"חשש שגורמי טרור יפגעו בישראלים": אזהרת מסע לעיר בה יתקיים האירוויזיון
במת האירוויזיון, צילום: Review News,Shutterstock

העיר מאלמו בשבדיה מוכרת כמוקד למחאות אנטי ישראליות (בעיר ריכוז גבוה של מהגרים מסוריה, לבנון, עיראק ואיראן). מחאות אלו מתרחשות על בסיס שבועי וכוללות לעיתים התלהמות, קריאות לפגוע ביהודים, ישראלים, שריפת דגלי ישראל ועוד. יצוין כי בשבעה באוקטובר גורמים אנטי-ישראלים במאלמו יצאו בגילויי שמחה על אירועי הטבח שחמאס ביצע בישראל.

בית הכנסת במאלמו

בית הכנסת במאלמו, צילום: jorchr - צילום עצמי, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2219813 - ויקיפדיה

בחודשים האחרונים - קריאות לפיגועים ביעדים מערביים

ברקע, לצד המחאות במאלמו, בחודשים האחרונים התגברו קריאות של גורמי ג'האד עולמי ואסלאם רדיקלי לבצע פיגועים כנגד יעדים מערביים, כולל איומים ממוקדים כנגד ישראלים ויהודים בעולם, תוך מתן דגש לאירועים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה. בהקשר זה, יוזכר, כי לאחרונה (ב-19 במרץ) פורסם על מעצרם של שני פעילי דאע"ש שתכננו לבצע פיגוע בפרלמנט השוודי.

התפתחויות אלו מעלות חשש מבוסס כי גורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי ישראלית על מנת לממש פגיעה בישראלים שיגיעו לאירוויזיון. השלטונות השוודים הגבירו את אמצעי האבטחה במאלמו, אך יצוין, כי בניגוד למשלחת הישראלית לתחרות, המבקרים הישראלים אינם זוכים לאבטחה ייעודית.

 תמונת ארכיון משטרת שוודיה

תמונת ארכיון משטרת שוודיה, צילום: צילום מסך מיוטיוב

המל"ל מחמיר את אזהרת המסע למאלמו - שם יתקיים האירוויזיון

לאור זאת, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מחמיר את אזהרת המסע על העיר מאלמו (ללא שינוי באזהרת המסע על כלל שוודיה) - מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני) וממליץ לישראלים המתעתדים להגיע לעיר לשקול את חיוניות הנסיעה. אזהרת המסע תהייה מתוחמת לתקופת אירועי האירוויזיון ובכפוף להערכת מצב.

כמו כן, המבקרים בעיר מתבקשים להוריד את יישומון פיקוד העורף, על מנת שיכולו להתעדכן בהודעות מטעם המל"ל במהירות ובזמן אמת בהינתן אירוע במלאמו בתקופת האירוויזיון.

- משתמשי אייפון (Apple-iOS): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alert.meserhadash

- משתמשי אנדרואיד (Android):
https://apps.apple.com/il/app/israel-home-front-command/id1542010719

ניתן להתעדכן באתר המטה לביטחון לאומי בכלל אזהרות המסע, ולשאלות ותשובות ניתן לפנות למטה לביטחון לאומי בטלפון 02-6667444.