אל תשאלו אותי אם המענק למילואמניקים השתלם - הפסדנו כל כך הרבה דברים אחרים

מאות אלפי מילואמניקים קיבלו השבוע את התגמול הכספי הנוסף, המבוסס על מספר ימי המילואים בשנה החולפת, שהיו רבים מאוד עקב המלחמה. אמא לארבעה שניהלה בית ועסק וגם דאגות לבן זוג שנלחם מבקשת שלא תתלהבו, "הוצאנו כסף רק כדי לשמור על השפיות"

חדשות כיפה בזי רובין 02/05/24 14:25 כד בניסן התשפד

אל תשאלו אותי אם המענק למילואמניקים השתלם - הפסדנו כל כך הרבה דברים אחרים
חיילים, ארכיון, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

לאחרונה נכנס לחשבון הבנק מענק מהמדינה, צ'ופר למשרתי המילואים ואנחנו בתוכם. מאז הספקתי לשמוע מספר פעמים משפטים כאלה: "נו, משתלם שהוא היה במילואים, נכון?", אז זהו שלא. למי שלא היה בסיפור המילואים אין מושג כמה זה לא משתלם. כמה כסף הפסדנו לאורך כל התקופה.

אל תשאלו אם זה משתלם כשהאיש שלי לא היה בבית

כמה כסף הפסדנו כי אני עצמאית ואין איך לכמת כמה הפסדתי כשהייתי בבית עם הילדים. כמה כסף אנחנו נפסיד בעתיד על טיפולים רגשיים לילדים שהאבא שלהם נתלש להם ככה באמצע החיים. כמה כסף הפסדנו כי האיש שלי לא היה בעבודה לקבל בונוסים שווים. כמה כסף הפסדנו כי הוצאנו יותר ממה שהכנסנו רק כדי לשמור על השפיות. כמה כסף הפסדנו על ימים ששילמנו למסגרות אבל הן נשארו נעולות. זאת אפילו לא השאלה הנכונה, כי הכסף שנכנס עכשיו מהמדינה יצא ועוד ייצא מהכיס הפרטי, גם שלנו. אל תשאלו אותי אם זה משתלם לי שהאיש שלי לא היה איתנו כמעט ארבעה חודשים. הוא חזר הביתה לחודשיים ובקושי הצלחנו להתאושש ולקחו אותו שוב.

אנחנו לא הפראיירים של המדינה

אני נזהרת כאן במילים שלי כי אני נמצאת במחנה של השיח המחבר והמקרב, או לכל הפחות, זאת השאיפה שלי. יש קולות סביבי שמפזרים דעות על כך שאנחנו הפראיירים של המדינה. ששואלים למה אנחנו לא אומרים שקשה מדי, רק כדי שישחררו אותו מהמילואים. בסגנון של "הנה גם פלוני עשה כך וכך ועכשיו הוא בבית ולא יקראו לו שוב". זה כואב לי כל כך. התחושה ששוב אנחנו לבד במערכה. לא למדנו כלום מהשבעה באוקטובר הארור? איך כל כך מהר כל אחד חזר לשגרת חייו, כשיש אנשים ששוב מתבלבלים וחושבים רק על עצמם?

אנחנו לא הפראיירים של המדינה. אם אתם חושבים שמי שיוצא למילואים הוא פראייר, ומי שנשארת בעורף לשמור על הבית היא פראיירית, אז אני מבקשת שתדברו איתי. אני אקשיב לכם, ואז אתן לכם חיבוק ואומר לכם שאני פשוט לא מסכימה. אנחנו משרתים את העם הזה, מגנים עליו כי זאת המשימה עכשיו, ואנחנו פה עם כל הלב.

בזי רובין

בזי רובין, לא פראיירית | צילום: רבקה סיגלה

לא יצאנו למלחמת מצווה כדי לעשות קופה

אל תשאלו אותי כמה כסף נכנס לי אתמול מהמדינה והאם זה היה שווה את זה. כמובן שהמענקים האלה עוזרים לנו, אבל הנה מה שאני רוצה שתשאלו אותי, תשאלו כמה אני גאה באיש שלי. תשאלו אותי מאיפה אני מוצאת את הכוחות, כדי שאוכל לענות לכם שזאת שליחות מטורפת. שאני שרופה על כל אחד ואחת מהעם שלנו ואני גאה להחזיק פה את העורף כדי שהמילואימניקים והסדיר יחזיקו את עם ישראל כולו. תשאלו אותי סתם ככה, אם אכלתי משהו היום כי אתם יודעים שקשה לי. אבל אנא מכם, אל תתבלבלו לרגע. כל סכום בעולם לא היה שווה את מה שעברנו בחצי שנה האחרונה. אנחנו לא יצאנו למלחמת מצווה בשביל לעשות קופה, אנחנו עושים את זה בגאווה עצומה להיות עם חופשי בארצנו. אנחנו עושים את זה בשביל לתת עתיד טוב יותר לילדנו.

בזי רובין היא אושיית רשת שמביאה את הצד של המילואמא - האמא שבעלה מגוייס בצורה מצחיקה וכנה דרך סרטונים ברשתות החברתיות. היא עורכת וידאו, אמא לארבעה וגרה בגוש עציון.