הזיכרון האחרון של אב החייל מבנו

חדשות כיפה בשיתוף רשת מחסני חשמל 04/06/20 19:24 יב בסיון התשפ

הזיכרון האחרון של אב החייל מבנו
צילום: באדיבות המצולם

בליל ה-12 במאי, באישון ליל, ערך גדוד הסיור של גולני פעילות מבצעית בכפר הפלסטיני יעבד שבשומרון. במהלך הפעילות המבצעית, השליך מחבל אבן מאחד הגגות לעבר הלוחמים. האבן פגעה בראשו של החייל עמית בן יגאל, שנפצע קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.

ביום שלאחר נפילתו של עמית, העניק אביו, ברוך בן יגאל, מספר ראיונות לכלי התקשורת; דבריו של ברוך, לא הותירו עין יבשה: הוא סיפר כי על אף שעמית היה בנו היחיד, ומתוקף כך לא היה מחויב לשרת בצה"ל ביחידה קרבית, הוא ביקש כי אביו יאפשר לו להתגייס בכל זאת לשירות קרבי. הבקשה, לדברי ברוך, הגיעה בעיצומו של המסע לפולין שערך עמית עם חבריו לשכבה בכיתה י"ב. לעמית, כאמור, לא היו אחים נוספים.

כעת, שלושה שבועות לאחר נפילתו, מבקש האבא להותיר עבורו זיכרון אחרון מבנו: בשיתוף ארגון 'הידברות', החל להיכתב בשבועות האחרונים ספר תורה לעילוי נשמתו של עמית. בספר התורה כתבו אות עד כה רבנים מכלל המגזרים ואישי ציבור בכירים. היעד לסיום כתיבת ספר התורה הוא ביום חמישי הבא, בו יצוין תאריך ה-30 לנפילתו של עמית.

מנציחים את זכרו של גיבור ישראל עמית בן יגאל שמסר נפשו בפעילות מבצעית בלב כפר עוין! לחצו כאן >>> 

בסרטון מרגש, פונה ברוך בן יגאל לציבור ומבקש ממנו לקחת חלק בכתיבת ספר התורה: "עם ישראל, ריגשתם אותנו בשבעה, חיבקתם אותנו. בכיתם איתנו. עטפתם אותנו. כל הדבר הזה לבן שלי, שהספר תורה הזה יהיה לעילוי נשמתו, זה דבר שמאוד מעודד אותנו וכל גדולי ישראל ששותפים לספר התורה המיוחד הזה. אין לנו מילים אלא להודות ל'הידברות' שעשו למעננו את הדבר הנפלא הזה".

"בואו יחד איתנו, לכתוב את האותיות האחרונות של ספר התורה, לעילוי נשמת בני יחידי, עמית", חותם ברוך את דבריו.

רכשו כעת אות בספר התורה לעילוי נשמת החייל עמית בן יגאל, שמסר נפשו למען עם ישראל! ניתן לרכוש אות בכל עלות >>>