• הרבנית מיכל טיקוצינסקי צילום: באדיבות המצלם

    פרשת כי תצא: משתי נשים

    העמדה המונוגמית נקבעה בתקנת הרבנות הראשית, והיא כמעט הכרעה הלכתית של מחלוקת בין-דורית. עמדה זו מאוד ברורה לנו היום ונראית באמת כתורה מסיני. ולמעט מקרים יוצאי דופן שבהם אנו נזקקים לעמדה ההפוכה

    הרבנית מיכל טיקוצ'ינסקי

    31/08/17 15:22

  • Shutterstock צילום: Shutterstock

    פרשת כי תצא: כלי גבר על אשה

    על פניו נראה כאילו ההלכה הטילה מגבלות על תפקודה של האשה, אבל האמת היא שאדרבא במקרים רבים לא זו בלבד שאין ההלכה מקפחת את האשה אלא ההיפך, היא נותנת לאשה מרחב וחופש בחירה רחב יותר מאשר לגבר

    הרב יעקב פילבר

    15/09/16 16:17

  • יחצ צילום: יחצ

    פרשת כי תצא: על הסגרת העבדים אל אדוניהם

    דווקא כשמוסד העבדות היה לגיטימי היה מתבקש להורות על הסגרת העבד לאדונו. משה מאיר על פרשת כי תצא

    ד"ר משה מאיר

    15/09/16 10:19

  • Shutterstock צילום: Shutterstock

    פרשת כי תצא: "לא תהיה קדשה מבנות ישראל"

    הפרשה מכוונת אותנו להבנה, שהאחריות החברתית של כולנו, ובמיוחד של בית הדין, לדאוג להעמיד לדין את הפוגעים בנשים ומנצלים אותן לרעה, כדי שאותן נשים לא ידרדרו חלילה למעמד קדשה. זוהי אחריות שרלוונטית גם לימינו

    הרבנית חני פרנק

    14/09/16 11:19

  • סוגרים שבוע: האם יש למצוות טעם הגיוני?

    פרשת השבוע, כי-תצא, כוללת בתוכה 74 מצוות, יותר מכל פרשה אחרת בתורה. השפע הזה מזמין אותנו לעסוק בשאלת יסוד: האם לכל המצוות האלו יש טעם שאנחנו יכולים להבין? האם מותר בכלל לחפש אחר טעמים למצוות? האם זה כדאי?

    הרב יוני לביא

    24/09/15 20:50

  • shutterstock צילום: shutterstock

    תנאי הכרחי להצלחה בחינוך – הקשבה

    הסיבה המרכזית להפיכתו של הילד להיות בן סורר ומורה נעוצה בעובדה שלא שמע בקול הוריו. הילד הגיע למצב של חוסר איזון חמור בהתנהגותו כלפי הוריו ובכלל כלפי כל אדם

    הרב אמיר אדרעי

    27/08/15 10:06

  • משה מאיר, יחצ צילום: משה מאיר, יחצ

    על המעקה

    מקובל לחשוב שככל שנגביר את האחריות, כך תגבר מידת המוסריות. הרשו לי לפקפק בכך. האחריות מתרכזת באדם, והאדם - מה לעשות - הוא יצור מוגבל. איזה משא הוא יכול לשאת על כתפיו?

    ד"ר משה מאיר

    26/08/15 14:28

  • האם יש עניין רוחני לחקור את שורשיהן וסיבותיהן של המצוות?

    בימינו ראוי שהמושגים "נאמנות" ו"אחריות" יחליפו את המושג "מחויבות". אדם נאמן זה אדם שיש בו אמון ויש לו אמון. ואם מוטלת אחריות על אדם, סימן הוא שהוא ראוי לשאת באחריות זו

    רבקי ישראלי

    26/08/15 14:01

  • פרטי צילום: פרטי

    כי תצא - להאיר באהבה

    רש"י מגלה לנו שאותו בן סורר ומורה גדל כך בגלל חוסר האהבה ששרר בין הוריו, חוסר האהבה הוביל לחוסר אמון ומשם הדרך לאטימות ואי קבלה קצרה ומהירה

    הראלה ישי

    26/08/15 10:41

  • באדיבות המצולם צילום: באדיבות המצולם

    כי תצא - פרטי מול כללי

    הזעקה שנוהגים להשמיע נגד האיסור הזה היא, במה חטא אותו ממזר שכך עלה לו? מדוע יורחק מעם ישראל ולא יוכל להקים משפחה רק בגלל שהוריו (ולא הוא עצמו) פשעו?

    ארי גייגר

    25/08/15 17:20

  • פרטי צילום: פרטי

    כלי גבר על אשה

    על פניו נראה כאילו ההלכה הטילה מגבלות על תפקודה של האשה, אבל האמת היא שאדרבא במקרים רבים לא זו בלבד שאין ההלכה מקפחת את האשה אלא ההיפך, היא נותנת לאשה מרחב וחופש בחירה רחב יותר מאשר לגבר

    הרב יעקב הלוי פילבר

    24/08/15 22:25

  • פרטי צילום: פרטי

    אהבה בין אחים

    המסר הזה, כל כך חשוב בימינו אלו. להטות אוזן קשבת לצרכים של האחים שלנו זה ציווי התורה. גם אם זה על חשבוננו הפרטי. לא לה

    הרב הלל מרצבך

    24/08/15 11:22

  • יחצ צילום: יחצ

    התורה מדריכה אותנו כיצד להיות שותפים בתיקון עולם

    שני סוגי השבת האבדה הם סימנים ותביעת עין שמלמדים אותנו על שני נתיבים שיש לאדם לברר ולדרוש ולחקור במצוות האמונה

    הרב שלמה לוי

    04/09/14 11:51

  • הרב ישראל רוזן צילום: הרב ישראל רוזן

    תובנות חינוכיות

    "האב והאם הם ה´שחקנים הראשיים´ של הפרשה; הם המחנכים, הם המייסרים-המתייסרים, הם התופשים, הם המוציאים, הם המעידים והם התובעים לפני זקני העיר"

    הרב ישראל רוזן

    04/09/14 09:08

  • משה מאיר, יחצ צילום: משה מאיר, יחצ

    על רגשות ותבונה

    הציווי להעדיף את בן אישתו השנואה מוזר, לא מפני שהוא לא הגיוני, אלא מפני שהוא מובן מאליו. יעלה על הדעת שאיש יוכל לבכר את בן האהובה על פני בן השנואה?

    ד"ר משה מאיר

    03/09/14 17:35

  • מאיר דויטש צילום: מאיר דויטש

    ואכלת ענבים כנפשך שבעך

    פרשתנו דנה בין היתר באכילת ענבים "כי תבא בכרם רעך ואכלת ענבים כנפשך שבעך, ואל כליך לא תתן". האם כל אחד יכול להיכנס ללא רשות הבעלים לכרם ולאכול מפרותיו?

    מאיר דויטש

    02/09/14 12:14

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר