חדשות כיפה

הרמב"ם כדרך חיים

בספר חדש מצליח משה רבפוגל להאיר ולהנגיש את יסודות הגותו של הרמב"ם לציבור הרחב. ובכך מיישם בעצמו את מה שביקש רבי משה בן מימון להנחיל "חשוב לי להסביר יסוד מהיסודות יותר מכל דבר אחר שאני מלמד"

עטיפת הספר

עטיפת הספרצילום: עטיפת הספר

הרמב"ם הנו מגדולי ההוגים והפוסקים ביהדות. בנפשו של הרמב"ם האירה "אש קודש" אותה ביקש להנחיל לעמו. ספרו של משה רבפוגל מאיר ומנגיש לציבור הרחב את יסודות ההגות הרמב"מית וממשיך את דרכו של המחבר בהנגשת ההגות לציבור. בשל קביעתו של הרמב"ם (אותה ציין המלקט) לפיה אסור לאדם להתפרנס רק מתלמוד תורה, אלא עליו לרכוש מלאכה המפרנסת אותו ("כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה - הרי זה חילל את השם ובזה את התורה..." ספר המדע, הלכות תלמוד תורה), נראה שנאסרה מכירתו של הספר במספר מוקדי מכירה במגזר החרדי, זאת אף על פי שהמחבר ציין כי בזמן הזה אין ההלכה כרמב"ם והשולחן ערוך פסק אחרת (יורה דעה, רמו) וכן יש פוסקים (כגון אדמו"ר הזקן) המתירים לאדם לעסוק רק בתורה אם יש לו מי שיפרנס אותו אלא שהמחבר תפס את דרכו של הרמב"ם.

באמצעות הספר יכול הקורא להתוודע ליסודות ההגות המחשבתית הרמב"מית ולעיקרי מחשבת הרמב"ם. הספר מתמקד בשלושת היסודות העיקריים והחשובים בהם עסק הרמב"ם על מנת להגיע לידיעת התורה והדעות הנכונות.

היסוד הראשון הינו אופני ודרכי תלמוד תורה הכולל את הגותו המחשבתית של הרמב"ם, היסוד השני הינו שמירת בריאות הגוף שהרמב"ם ראה בה מצווה ראשונה במעלה. והיסוד השלישי הינו בריאות הנפש (הכוללת את תיקון הדעות) כדבריו ש"נפש האדם אחת היא" וכוללת מרכיבים משולבים גשמיים ורוחניים (ראה גם ב"שמונה פרקים", הקדמתו של הרמב"ם לפרקי אבות).

חלק עיקרי מהספר כולל הוראות מעשיות שנתן הרבי מליובאוויטש על פי החסידות וברוח הרמב"ם לפרשת השבוע - לחומש בראשית ושמות, שכן חומשים אלה כוללים את התהוות האומה הישראלית ובניית המרכיב הלאומי, שהנו יסוד בחיי האומה. זאת בשל העובדה שהרמב"ם ראה לנגד רוחו מדינה עתידית מתוקנת, הן בהיבט החברתי והן בהיבט הלאומי והן בהיבט התורני. כמה קווי מתאר לדמותה של המדינה היהודית, שרטט הרמב"ם בספר שופטים "הלכות מלכים".

עטיפת הספר

עטיפת הספרצילום: עטיפת הספר

זהו ספרו התשיעי של הרבני משה רבפוגל העוסק בהנגשת לימוד הרמב"ם והחסידות לציבור הרחב. ספריו הקודמים עוסקים ברמב"ם ובחסידות: "יסוד הבניין" (על עיקרי האמונה לפי הרמב"ם בכל ספריו), "תיקון הגוף והנפש בזמן הזה" (תיקון מוצע למדינה היהודית בהתבסס על עיקרי האמונה), "דעת אורות" (על חסידות בכלל וחסידות חב"ד בפרט), "התחיה" (על ההגות הרמב"מית למול הפילוסופיה האימונית), "יסודות שמירת בריאות הגוף והנפש" (ליקוטים והסברים מכל ספרי הרפואה של הרמב"ם ועקרונות בלתי משתנים בראי הזמן בשמירת בריאות הגוף ובריאות הנפש, בהוצאת מוסד הרב קוק), "חסידות וקוממיות" (עקרונות החסידות בהלכה, בדרש, ברז ובסוד המבוססים על הרמב"ם והוגים נוספים ביהדות, בהוצאת כתב), "הילכו שניהם יחדיו" (עיבוד מחדש של הספר התחיה בהוצאת צמרת)" ו"חסידילנד" (סיפור על מימוש הנהגה חסידית במדינת ישראל, בהוצאת כתב).

עטיפת הספר

עטיפת הספרצילום: עטיפת הספר

08.05.2018

1. היהדות החרדית במהדורתה ובמהותה דהיום תקרוס תוך חמישים שנה (משה אהרון)

בס"ד..
משום שהיא בבסיסה נשענת על מסד שקרי ומזוייף. ההתכנסות וההתקדמות בתהליך הגאולה יביא אט אט לגבורתה המוחלטת של האמת על כל שקר ורמיסתו.. הדברים נשמעים קשים אך כל מי שעיניו בראשו מוכן להיות פתוח לאמת אחרת שאינה עדרית אלא עצמאית יודה בכך ובפה מלא.
. הרבה חושבים כמוני אך הפחד והאינטרסים הצרים מכתיבים מדיניות של לוליינות ודמדומים.
של תמיכה ושפה רפה.
גלות אלפיים כלל לא הייתה מחוייבת המציאות היא התארכה והתארכה בגלל הפוריטניות הדתית שננעלה על רעיונות כזב והתגדרה במדרשים מופרכים [כמו השבועות ולא לעלות בחומה ועוד] ובכך חטאה בחטא הקשה מחטא המרגלים מאיסה של אלפי שנים בארץ חמדה
על זה בנו לתלפיות עבודת אלילים שבצורתה הקיצונית הפכה את מצוות התורה לעובדה ולשומרה לכלי נבוב וריק הוריקו מתוכן את ששת ימי המעשה בעוד אלה על פי פרשת אמור המועדים הכי מועדפים על הקב"ה ואשר קודמים למועדים בבחינת "אלה מועדיי".
זנחו את עמל הפרנסה ובנינו של עולם בטענות של ההתמסרות מוחלטת אך ללימוד.
וכשהקב"ה נואש מהם והפנה להם עורף ובחר בחלוצים החילוניים לשיר את שירת הזמיר של הגאולה. להיות שופרו ולהשמיע את קול התור. בעטו וביזו והשמיצו את אלה ושוב בטואנה של "תורה" [אל מול קול התור.].
אלמלא היו משתנים עם זריחת האתחלתא בארץ ישראל והיו משנים משהו מערכיהם במדינת ישראל ניחא .
אך הם המשיכו בעיקרו של דבר להכחיש את האתחלתא ואינם מקדשים את המדינה כאושייה שמן התורה והנבואה. והכי חשוב אינם משתתפים בעמל הארץ ובנינה
שוב מוסיפים ובוגדים בארץ הפעם בפן השני בכך שאינם מחונינים את עפרה ואבניה בעמל הפרנסה
לדידם להוציא לחם מן הארץ משמעותו להוציא פת שנור.
הם לבסוף יקרסו ולעניות דעתי תוך חמישים שנה לכל המאוחר

דווח על תגובה לא ראויה
08.05.2018

2. השילוש של הרמבם..... (משה אהרון )

לימוד תורה:

לעולם לא ידמה לימוד תורה בלוא עמל ויגיעת הפת וודאי בארץ ישראל למקום שהלימוד משולב בעבודת הארץ והפרנסה. הרבה מאד גופים של התורה אינם מתחוורים ואינם נטמעים בנפש אלא בהוויה של עמל.
נסו וראו לימדו ואחר כך עבדו וחזרו ללימוד תראו שארץ ישראל האירה בנפשכם אור סגולי מיוחד המטיב ומשפר את הלימוד לאין ערוך עבודת העמל עם הארץ מבטיחה גם חיסון כנגד לימוד מוטעה......

בריאות הגוף האדם
בורא העולם ברא את גןף האדם שבריאותו תבוא לו עם עמל ויגיעה. עובדה שחיים בגן העדן דרדרו את האדם [
[בעיקר פסיכולוגית] והוא גורש לעבוד את האדמה בעמל יזע ודמעות .

ובריאות הנפש
הנפש לעולם אינה שלווה אם אין לה את החיבור של תורת ישראל ארץ ישראל ועם ישראל וכולם נרכשים
ונבנים דווקא בעמל הפרנסה . ישיבה בארץ ישראל בלי לעובדה ולשומרה אינה מניבה הרבה......

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

פורצים את הכביש צילום: יחצ

תושבי בבנימין פרצו את הכביש לירושלים

קרא עוד