אמיר אוחנה נגד מנדלבליט: "הוא לא יכול להיות גם פרקליט המדינה"

שר המשפטים במכתב לנציב שירות המדינה יוצא נגד החלטת מנדלבליט להיות גם ממלא מקום פרקליט המדינה. "היועץ איננו יכול לקחת לעצמו את תפקיד בהיעדר כל מקור חוקי לכך" בתגובה ענה לו מנדלבליט: "מדובר בפתרון זמני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 19:49 ט באייר התשפ

אמיר אוחנה נגד מנדלבליט: "הוא לא יכול להיות גם פרקליט המדינה"
אמיר אוחנה. , צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע כי הוא יחליף את ממלא מקום פרקליט המדינה,דן אלדד בתפקידו ממחר (ב'), ויכהן בשלושת התפקידים הבכירים במערכת המשפט - היועץ המשפטי לממשלה, התובע הראשי ופרקליט המדינה. מגיעה כעת תגובתו של שר המשפטים אמיר אוחנה, היוצא נגד החלטתו של מנדלבליט "היועץ איננו יכול לקחת לעצמו את תפקיד פרקליט המדינה, בהיעדר כל מקור חוקי לכך".

הערב שיגר אוחנה מכתב לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בו הוא דורש למנוע את המהלך: "אני כופר בסמכותו הנטענת של היועץ המשפטי לממשלה , כפי שעולה במכתב ששלח היום להנהלת הפרקליטות, למנות את עצמו למ"מ פרקליט המדינה, ולשאת 'באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה'.היועץ איננו יכול לקחת לעצמו את תפקיד פרקליט המדינה, בהיעדר כל מקור חוקי לכך. אנחנו עדיין חיים במדינת חוק".

עוד כתב: "ריכוז סמכויות כזה, שנטל לעצמו אדם שלא פועל מכח חוק (כזכור: אין חוק המעניק ומגדר את סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה, ולא בכדי) אינו עומד בהלימה עם אף עיקרון העומד בבסיס שיטתנו המשפטית. הוא אף מעיב על האפשרות של בירור האמת בדבר נושאים הקשורים במה שמכונה 'פרשת הרפז', שכעולה מדיווחים שונים בתקשורת, בין היתר על ידי העיתונאית איילה חסון – החל בעת האחרונה".

לסיום הציע את ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים,סיגל יעקבי, שתנהל היא המשבר הנוכחי במשרד: "על כן ובנסיבות אלה – מי שתישא באחריות הניהולית לכלל גופי משרד המשפטים, והפרקליטות בתוכם (כן, היא לא הפכה לישות חיצונית השייכת למאן דהוא) – כולל לכל הנושאים התקציביים, נושאי כח האדם והנושאים הניהוליים השונים היא מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, הגברת סיגל יעקובי".

בתגובה ענה מנדלבליט למכתב של השר אוחנה: "מדובר בפתרון זמני שיושם בעבר. בשום פנים ואופן לא מדובר במינוי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, והצגת הדברים בצורה כזו היא שגויה"

צילום: דוברות היועץ המשפטי לממשלה