אזרח ישראלי נהרג מטילי הנ"ט ששיגר חיזבאללה להר דב

הותר לפרסום כי שריף סוואעד, תושב ראס אל-עין שליד כרמיאל, נהרג הלילה מטיל נ"ט שירה חיזבאללה להר דב בעת שעסק בפעילות תשתית | כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי וטנקים את מקורות הירי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/24 07:32 יח בניסן התשפד | עודכן בתאריך 26/04/24 09:19

אזרח ישראלי נהרג מטילי הנ"ט ששיגר חיזבאללה להר דב
גבול לבנון, הר דוב, צילום: Ayal Margolini/Flash90

הותר לפרסום: שריף סוואעד, תושב ראס אל-עין שליד כרמיאל, נהרג הלילה מירי טילי נ"ט של חיזבאללה לעבר הר דב. לפי דובר צה"ל, שני שיגורי נ"ט מלבנון זוהו לעבר הר דב, וכתוצאה מהשיגור נפגע אזרח ישראלי בעת פעילות תשתית במרחב, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי וטנקים את מקורות הירי, כמו כן הכוחות זיהו ותקפו משגר בשבעא באמצעות ירי טנקים. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בפר שובא, לצד תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון במרכבא שבדרום לבנון.

דובר צה"ל: נספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית למזח הצף בעזה

נזכיר כי אמש (ה') הודיע הפנטגון האמריקאי באופן רשמי כי ארצות הברית החלה לבנות את המזח הימי מול חופי הרצועה אחרי שלפני כחודש וחצי הודיע דובר צה"ל כי בכוונת ישראל וארצות הברית להקים מזח צף, זמני, מול חופי עזה על מנת להעביר סיוע הומניטרי דרך הים.

הרציף עתיד לאפשר הכנסה של סיוע הומניטרי נוסף לעזה, והוא יהיה זמני בלבד. המזח הצף יעמוד באזור מרכז הרצועה. כבר בחודש שעבר נשלחה לאזור ספינת תמיכה לוגיסטית אמריקנית שנשאה את הציוד הנדרש להקמת הרציף.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל אישר יוזמה חדשה של ציר לוגיסטי מהחוף בעזה בהובלת פיקוד המרכז של ארצות הברית. יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. צה"ל יפעל בכדי לספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית ליוזמה, אשר כוללת בניית רציף צף זמני בחופי הרצועה והעברת סיוע מהים לרצועת עזה. ההשתתפות של צה"ל ביוזמה מדגישה את העבודה המשותפת עם הארגונים הבינ"ל להכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה".