מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן לא מטיל וטו על לחימה ברפיח: לתקוף - רק אחרי פינוי האוכלוסיה

ביידן לנתניהו: לא לתקוף ברפיח בלי תוכנית לפינוי האוכלוסיה | השר לביטחון לאומי התעמת עם הרמטכ"ל בישיבת הממשלה על נהלי הפתיחה באש בעזה | צה"ל עצר הלילה מבוקשים בבית אומר ואותרה מעבדה להכנת מטענים | נתניהו בראיון לרשת אמריקאית: "קרובים לגדודים אחרונים של חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/24 08:58 ב באדר א' | עודכן בתאריך 11/02/24 20:17

ביידן לא מטיל וטו על לחימה ברפיח: לתקוף - רק אחרי פינוי האוכלוסיה
ביידן ונתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

20:00 | מצרים מתנגדת לפעולה ברפיח, ביידן לא הטיל וטו על פעולה ברפיח

על רקע הבטחות ראש הממשלה נתניהו לתקוף ברפיח שבדרום הרצועה, שוחחו הערב נשיא ארה"ב ביידן ונתניהו. בשיחה הבהיר נתניהו כי הפעולה ברפיח הכרחית, ובתגובה מסר ביידן כי אין לתקוף ברפיח ללא תוכנית המונעת פגיעה באזרחים שבאזור. עוד הוא הדגיש את הצורך בהגדלת הסיוע ההומניטרי. במקביל מסרה מצרים כי לתקיפה ברפיח יהיו השלכות "הרות אסון" וקראה למנוע את התקיפה.

תקיפות ישראליות ברפיח במהלך מלחמת חרבות ברזל

תקיפות ישראליות ברפיח במהלך מלחמת חרבות ברזל , צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

15:00 | בן גביר התעמת עם הרמטכ"ל: "זו הפעם השלישית שמדברים על זה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התעמת עם הרמטכ"ל במהלך ישיבת הממשלה המיוחדת במחנה ג'וליס והביע התרעומת על שינוי נהלי הפתיחה באש ברצועת עזה. בן גביר טען: "אתה יודע איך פועלים האויבים שלנו, הם תמיד מכרסמים. אתה מכיר אותם. הם ינסו אותנו. ישלחו נשים, ישלחו ילדים שבסוף יתגלו כמחבלים, אם נמשיך ככה נגיע ל-7.10".

הרמטכ"ל השיב לבן גביר כי זו הפעםן השלישית שמנוהלת השיחה וציין: "אני לוקח ברצינות את דבריך, אחרי השיחה הקודמת הקדשתי ביקור שלם לנושא". לכך בן גביר השיב: "ננהל גם בפעם הרביעית והחמישית. ברור שצריך לשים לב לאירועים של ירי כוחותנו על כוחותנו, אבל מצד שני צריך הנחיות ברורות. אין מצב שילדים ונשים מתקרבים לגדר. כל מי שמתקרב כדי לכרסם, כדי לפגוע בביטחון צריך לקבל כדור".

09:58 דובר צהל: לאחר 12 שעות הושלם מבצע של צה"ל ושב"כ ביהודה ושומרון

בחטיבת עציון נעצרו 14 מבוקשים והוחרמו אמצעי לחימה רבים על ידי הכוחות. הלוחמים החרימו בנוסף גם עשרות רכבים בלתי חוקיים, לצד ציוד צבאי, חומרי הסתה, בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש ואמצעי לחימה נוספים.

פעילות צה"ל בבית אומר צילום: דובר צהל

עד כה נעצרו יותר מ-3,000 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 3,060 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

פעילות צה"ל בבית אומר

פעילות צה"ל בבית אומר צילום: דובר צהל

פעילות צה"ל בבית אומר

פעילות צה"ל בבית אומר צילום: דובר צה"ל

08:56 ראש הממשלה נתניהו התראיין לרשת התקשורת ABC וטען כי להימנע מכניסה לרפיח שווה ערך להפסד במלחמה"

ראש הממשלה נתניהו התראיין הבוקר (א') לרשת ABC האמריקאית ברקע דברי מנהיגים מהעולם וטען: "אלו שאומרים שאסור לנו בשום פנים ואופן להיכנס לרפיח - בעצם אומרים לנו להפסיד במלחמה" נתניהו טען שצה"ל והממשלה עוסקים בגיבוש תוכנית לפינוי בטוח של אזרחים. "אנחנו מגבשים תוכנית להרחקת אזרחים מהמקום" אמר והוסיף, "בהסכמה עם האמריקנים".

06:00 מטרה אווירית חשודה יורטה מעל לכנרת

במהלך הלילה עלה חשד למטרה אווירית חשודה מעל ליישוב קדרים - מערך ההגנה האווירית יירט. צה"ל ממשיך את הלחימה בחאן יונס, בה גילה מנהרת טרור עם חומרי מודיעין רבים מתחת למטה של אונר"א. מנכ"ל הארגון התגונן וטען - "לא ידעתי".

אונר"א

אונר"א, צילום: Jamal Awad,FLASH 90

גלעד ארדן לנציב אונר"א: "קח אחריות ותתפטר עוד היום"

לאור חשיפת מנהרת הטרור מתחת למטה ארגון אונר"א, והכחשתו של מנכ"ל הארגון, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב וטען שמדינת ישראל הפצירה לבדוק את כל מתקני הארגון, ונתקל בסירוב. "מר לזריני" כתב ארדן, "זה לא שלא ידעת, בחרת לא לדעת וטמנת ראשך בחול". ארדן ביקש מראש הארגון להתפטר ולשאת באחריות. "קח אחריות ותתפטר" כתב, "אי אפשר להאמין לשום דבר שהאו"ם אומר ביחס לעזה".