"חרבות ברזל" חרבות ברזל: לפחות 150 נרצחים - עשרות בני ערובה וחטופים בעזה

מעל 150 נרצחים - אזרחים וחיילים חטופים: מאות מחבלים מרצועת עזה חדרו הבוקר לשטח ישראל והשתלטו על קיבוצים רבים בעוטף עזה, המחבלים נכנסו גם לשדרות ואופקים. במקביל: אלפי רקטות שוגרו לדרום, לירושלים ולמרכז | צה"ל במתקפה נרחבת בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/23 19:07 כב בתשרי התשפד

חרבות ברזל: לפחות 150 נרצחים - עשרות בני ערובה וחטופים בעזה
אמבולנס, צילום: Jamal Awad/Flash90

מעל 150 הרוגים ו-1100 פצועים: דובר צה"ל התייחס הערב (שבת) ללחימה המתנהלת משעות הבוקר ואמר כי "אנחנו נמצאים במצב מלחמה משעה שש וחצי בבוקר. חדירה של עשרות מחבלים במספר רב של מוקדים, רובם באזור הגדר והמעברים והיה מוקד אחד בים". בכל הישובים יש כוחות, ישנם 22 מוקדים של ירי וקרבות באזורים שונים. שני מוקדים מרכזיים אופקים ובארי, בהם יש אירוע עם בני ערבה ובהם גם כוחות מיוחדים ומתנהל שם לחימה.

מעל מאה נרצחים

התקיפה החלה סמוך לשעה 7:00 בבוקר אז חדרו מחבלים רבים לשטח ישראל, מאז מתרחשת לחימה עזה בקיבוצים ויישובים רבים בעוטף עזה. במד"א מעדכנים כי עד כה ישנם מעל ל-150 הרוגים ומעל ל1100 פצועים כתוצאה מהמתקפה.

תושבים ברצועת עזה

תושבים ברצועת עזה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הקבינט התכנס, נתניהו: "אנחנו במלחמה"

במהלך היום התרחשו ישיבות קבינט והממשלה ובנוסף התקיימה פגישת עדכון בין נתניהו ולפיד.בפתח ישיבת הקבינט אמר נתניהו: "מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה. היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו".

תורמים דם בתל אביב

תורמים דם בתל אביב, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פגיעה באשקלון

פגיעה באשקלון צילום: Erik Marmor/Flash90