חם בחוץ? טיילו בערב | כל הרעיונות לטיול נעים בשעות הנעימות

אוהבים טבע אבל עם רוח נעימה? קבלו את כל האטרקציות שניתן לעשות בטבע בשעות הערב, הלילה והזריחה | זה פשוט אדיר - כל הרעיונות במקום אחד

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/08/23 20:32 כא באב התשפג

חם בחוץ? טיילו בערב | כל הרעיונות לטיול נעים בשעות הנעימות
גן לאומי מצדה, צילום: מנו גרינשפן

ימי הקיץ החמים לצד העובדה שאנו בחופש הגדול ו'בבין הזמנים' מצריכה את כולנו להיערך אחרת. לטיולים, סיורים ופעילויות בשעות אחרי הצהרים והערב, או הכי טוב: בלילה. כאשר החמה שוקעת והאפשרות להיות בטבע נינוחה הרבה יותר. אז הנה לכם מגוון אפשרויות לטייל, לסייר ואפילו לצפות בכוכבים בלי שהשמש או החום יעיקו.

חוויות בצפון הארץ

למידה על עברה המפואר של העיר ציפורי בגן הלאומי ציפורי

גן לאומי ציפורי פותח שעריו בשעות הנעימות והקסומות של היום, בימי ראשון וחמישי. מוזמנים בשעות בין הערביים להלך בשביל התבלינים, בין הכרמים והבוסתנים. להשתהות מרחוב בן 1,800 שנים, ופסיפסים מרהיבים מעברה המפואר של העיר ציפורי. 

בנוסף, באתר זה ממתין לך המדריך הקולי החדש TRIP TALK שיאפשר לך ולכל המשפחה לחקור לעומק אתרי ארכיאולוגיה וטבע, ולקבל מידע מרתק ונקודות מבט מפתיעות. והכל פשוט, ידידותי וחוויתי.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון

TRIP TALK המדריך הקולי החדש: סרקו, האזינו ותיהנו!

לפרטים והרשמה לחצו כאן >>

פגישה מפתיעה עם איש המערות בשמורת טבע נחל המערות

בשמורת טבע נחל מערות - פוגשים את איש המערות עם רדת החום הגדול, אין כמו כניסה למערה קרירה ומפגש מפתיע עם השכן הקדמון שלנו. זה הזמן להתאושש מהשנ"צ, ולבוא עם הילדים לשמורת טבע נחל מערות. האתר פותח את שעריו במיוחד בשבילכם לתוך השעות הקרירות של סוף היום בפעילות ייחודית בשני מועדים.

לפרטים נוספים, שעות הפעילות והרשמה לחצו כאן >>

קיץ מורשת בצפון

לכבוד הקיץ ובנופיו היפים של הצפון, משרד המורשת, המועצה לשימור אתרים, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות מציעים שלל פעילויות משותפות במהלך שבועיים בחודש אוגוסט, ומזמינים את המבקרים לחגוג את החופש הגדול בקיץ מורשת בצפון.

בתוכנית: זריחה בשמורת טבע הגן הלאומי ארבל, שקיעה בגן הלאומי סוסיתא, סרט לכל המשפחה בהקרנה מיוחדת במצר בגן הלאומי יחיעם, מופע מוזיקלי בגן הלאומי כורסי ופעילות חדשה "חפירה בחקירה" בגן הלאומי כורזים.

הפעילויות והכניסה ללא תשלום, בחסות משרד המורשת והמועצה לשימור אתרים. חובה להירשם מראש באתר רשות הטבע והגנים, מספר המקומות מוגבל.

לפרטים נוספים להרשמה: לחצו כאן >>

חוויות במרכז הארץ

פינה של חושך בגן הלאומי מגדל צדק

מוזמנים לפעילות חושך ולילה לכל המשפחה בגן לאומי מגדל צדק. זמן לחדד את החושים ולגלות עולם שלם שמתעורר לחיים דווקא בחשכה. בתחנות מידע ופעילות לכל המשפחה תשמעו על בעלי חיים הפעילים בלילה ומהם יתרונות החושך לבני האדם ותיאטרון בו תצפו בכוכבים, תשמעו סיפורים לשעת לילה ותצאו לסיור באור אחרון לאור פנסים (שתביאו מהבית).

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון

לפרטים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

עוד במגדל צדק לנשארים עד מאוחר: מצטרפים לסיור מודרך קצר בתוך המצודה (בכל שעה עגולה), לצפות במיצג "אבני דרך" המספר את סיפורו של האתר המתחדש מגדל צדק, להתנסות במשחק חיפוש וגילוי באמצעות הטלפון הסלולרי ולהתנסות בסיפורי צלליות באופן עצמאי.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

לפרטים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

חוויות עד שעת ערב מאוחרת בגן הלאומי אפולוניה

נוסף על הבריזה, הנוף, השקיעה, השקט של הלילה והשביל המואר והמונגש ניתן להוסיף לטיול חוויה אחרת בכל יום, ולבנות מזכרת משפחתית משותפת.

יום א': "תעלומה בזמן בעקבות המטמון של אפולוניה" – משחק חוויתי לכל המשפחה

יום ב': "פקחים צעירים" – חוברת הפעלה לכל המשפחה (בעלות של 12 שקלים) כאשר כל חצי שעה יתקיימו טקסי התחייבות לפקחיות ולפקחים הצעירים (בשעות 20:00-18:00). את החוברת אפשר למצוא באתר רשות הטבע והגנים ולהדפיסה בבית ללא תשלום.

יום ג': על זכוכיות, מטבעות וראשי חיצים – הצצה למלאכות הקדומות – בהשראת הממצאים באתר, ביולי תוכלו להתרשם מהכנת חרוזי זכוכית ומעבודת הנפח. ובאוגוסט נוסף על חרוזי הזכוכית, תוכלו להתרשם ממטבעה להכנת מטבעות, בשעות: 17:30–20:00.

יום ד': סיורים מודרכים ו"חידאפולוניה" – כתב חידה לכל המשפחה וגם סיורי שקיעה בשעה 18:00 ו-20:00. הסיור בשעה 20:00, סיור מונגש ומותאם לכיסאות גלגלים.

יום ה': פעילות חוויתית על חיי אבירים במבצר - עולם הגבירות בממלכה וטורניר פרשים היתולי בהשתתפות המבקרים האמיצים.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

לפרטים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

חוויות בדרום הארץ

אמנות במערות הפעמון בגן הלאומי בית גוברין

בגן לאומי בית גוברין חלליהן המגוונים של מערות הפעמון מזמינים את האמנות להשתלב בתוכם, מפגש המאפשר פרשנות משתנה וחדשה למקום. הפעם, מוצגת עבודתו של האמן דור זליכה לוי, שנוצרה במיוחד עבור מערות הפעמון. היצירה "לשון אחת" נוצרה בהשראת ההיסטוריה של המערות הקדומות, משתמשת בפוטנציאל האקוסטי שלהן, ושזורה במבנה האדריכלי המיוחד שלהן. התוצאה היא חוויה רב חושית, הלוקחת את הצופה למסע קדום ועתידני גם יחד.

"לשון אחת" היא יצירת וידאו וסאונד מקורית שיצר האמן עבור מערות הפעמון בגן הלאומי בית גוברין. במרכזה יצירה מוזיקלית, שיר שכתב בשפה עתיקה, הולחן למקהלה ומבוצע בארבעה קולות. השיר מלווה בהקרנות וידאו שמציגות את תנועת שפתי הזמרים והזמרות בזמן השירה, כלי נגינה מאולתר שנבנה מחומרים שונים שנאספו מסביבת המערה ומרישומים חרוטים באבן שיצר האמן.

הצלילים נשמעים דרך רמקולים המוצבים לאורך מסלול הטיול וקטעי הוידאו מוקרנים על גבי קירות המערה ונטמעים בהם. זליכה לוי יצר חוויה רב-חושית שנעה בין עבר, הווה ועתיד. לצד השירה, שכאילו נלקחה מטקס עתיק יומין, משתמש האמן באמצעים זמינים מההווה כמו כלי עבודה חשמליים ומוסיקה אלקטרונית. התוצאה היא יצירה חדשה בעלת ערך היסטורי תרבותי.

כדי להרחיב את החוויה, מתחם הפיקניק הסמוך למערות הפעמון מזמן לכם מקום מושלם לאתנחתא קטנה לפני החשכה. המעוניינים יוכלו להצטייד במוצרים מקומיים איכותיים הנמכרים בחנות החדשה שנפתחה במתחם המערות. תוכלו לרכוש גבינות, ממרחים ויינות מיקבי האזור המעולים. כבר מופיע

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון

לפרטים נוספים, שעות הפעילות והרשמה לחצו כאן >>

מסלול חדש מחוץ לחומת הסגורים בגן הלאומי מצדה

בגן לאומי מצדה מוצג אתגר מצדה. אתגר מצדה הוא מסלול חדש וייחודי אשר חושף את מסתרי מצדה מחוץ לחומת הסוגרים. המסלול מאפשר יציאה בטוחה אל מחוץ לחומה של מצדה וביקור במכלולים ארכאולוגיים נסתרים, שהיו עד היום ללא גישה, עקב מיקומם המאתגר.

לשם הנגשת המכלולים יצרנו מסלול הליכה אתגרי על שפת המצוק של מצדה, תוך שימוש בסולמות ומאחזי יד, כאשר ההולכים עליו מחוברים עם רתמה (וקסדה) לכבל בטיחות לכל אורכו. לאורך המסלול תוכלו ליהנות מנוף מרהיב המתחיל במדבר יהודה ומסתיים אל מול ים המלח. ההגעה וההליכה על המסלול הן בתיאום ובתשלום מראש בלבד. המסלול מתאים למיטיבי לכת, ולילדים מעל גיל 10. השביל נמצא בחלק הדרומי של במת ההר.

ההגעה לשביל אפשרית דרך שביל הסוללה (הליכה של כארבעים דקות מהכניסה ועד לאתגר), שביל הנחש (הליכה של כשעה וחצי מהכניסה ועד לאתגר) או דרך הרכבל (נסיעה של כחמש דקות והליכה של כרבע שעה עד לדרום במת ההר – תחילת האתגר. ואם כבר העפלתם לפסגה, לא תישארו לצפות במופע הלילה "מצדה משקיעה לזריחה"? את היום תסגרו בלינה בחניון הלילה מצדה מערב. אתגר מצדה הינו בהזמנה ובתשלום מראש בלבד. לא ניתן להגיע ללא הזמנה משולמת לפעילות.

לפרטים נוספים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

עולים בקלות לזריחה בגן הלאומי מצדה

עוד ועוד בגן לאומי מצדה זריחה לכו-לם. אחרי דורות רבים של מטיילים שהתנשפו בדרכם מעלה, אל הזריחה האולטימטיבית בפסגת המצדה השיקו את "רכבל לזריחה" / "זריחה לכולם"!. מדי יום שישי מוזמנים לעלות על הרכבל הישר אל המופע הכי מהפנט במדבר יהודה: זריחת השמש.

באופן טבעי, החוויה מתאימה לכולם – ילדים ומבוגרים, מיטיבי לכת ובעלי מוגבלויות בתנועה. כי הזריחה פתוחה לכל אוהבי הטבע. ואחרי הזריחה? זה הזמן ליהנות מהשעות הקרירות יחסית של הבוקר – לטייל מול נוף קדומים, לגלות את סודותיו של ההר שהפך לסמל, לעשות את הסלפי המושלם ואפילו לתפוס פינה שקטה מול המדבר הגדול ולהקשיב לשקט. ואם אתם כבר כאן, מומלץ גם להתנסות ב"אתגר מצדה" עם אור ראשון: מסלול חדש וגדוש באדרנלין שבו ימתינו לכם סולמות, מאחזי יד ורתמות בטיחות.

לפרטים נוספים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

חגיגה של יין בגן הלאומי עובדת

אוהבים יין? מוזמנים לאירוע משלב בין עולם היין העתיק והמפואר להר הנגב. בטיול יהיה לכם תקבלו הצצה ליצרני היין הראשונים שחיו באזור לפני כ-1,500 שנה. במסגרת האירוע יתקיימו סיורים מודרכים בגן הלאומי בשעות אחר הצהריים הנעימות, ולקראת שקיעה יוכלו המבקרים לעלות לעיר העליונה של עבדת, שם יחכו לכם דוכני יין מיקבי הנגב וחווית שקיעה בלתי נשכחת עם מוזיקה חיה, בריזה חלומית ונופים מרהיבים.

לפרטים נוספים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

מטר פרסאידים מרהיב בגן הלאומי ממשית

השנה אור הירח לא עשוי שלא להפריע למטר הפרסאידים. המטר יגיע לשיאו בין 9 ל–13 באוגוסט. ביום שישי, 11 באוגוסט, אתם מוזמנים בשעות הערב לבוא ולראות המטר המרהיב בעיניים.

לפרטים נוספים, שעות פעילות ולהרשמה לחצו כאן >>

חוויות בירושלים והסביבה

גילוי השדונים בגן הלאומי עין חמד

בגן לאומי עין חמד תחת עצי הדולב הגדולים, לצד המעיין ותחת הגשרים, מסתתרים שדונים נחושים ומתחבאות שדוניות עסוקות, וביחד הם שומרים על אוצרות הגן הלאומי. בפעילות עצמאית בהובלת הילדים ובעזרת מפה צבעונית ומשימות לכל המשפחה תוכלו לחפש ולמצוא את השדונים והשדוניות ולגלות מה הם עושים שם ומדוע.

לאורך הדרך תפגשו דמות צבעונית ומסתורית שתעזור לכם לחבר את כל הקצוות. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

לפרטים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

צלילים ופסיפסים בשקיעה באתר השומרוני הטוב

מוזמנים לסיור תיאטרלי בין הפסיפסים. לסייר עם דמויות שונות ומשונות, ולפגוש בעלי חיים שחיו בארץ ישראל או היו מוכרים כבר לפני 2,000 שנה ועכשיו הם על הפסיפסים. נכיר את עבודת אמן הפסיפס ונכין פסיפס אישי, נאפה פיתות ונאזין למופע. קפה יחכה לנו בעגלת קפה – "בוקר זך" – בתשלום נפרד.

היכן: מוזיאון השומרוני הטוב, כביש מספר 1 בין ירושלים ליריחו - ליד מעלה אדומים.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

לפרטים נוספים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

פעילות צילום בחשיכה בגן הלאומי הרודיון

בואו לסייר באתר, לעשות סדנת צילום עם ירון בן חורין, ולצלם בחשיכה את האזור ממרומי ארמון מבצר ההר של המלך הורדוס.

לפרטים נוספים, שעות פעילות והרשמה לחצו כאן >>

רוצים לברוח בטבע?

חוויה מיוחדת לכל המשפחה - משחק משפחתי מעולמות התוכן של חדרי הבריחה אבל בטבע! הצטרפו למסע בזמן תוך התמודדות עם אתגרי חשיבה מלאי תוכן ועניין – פיצוח כתבי חידה, איסוף רמזים, קריאת מפות וניווט ברחבי האתר, פתיחת תיבות נעולות, איתור שודדי העתיקות ועוד ועוד. בואו ליהנות, לשחק, ללמוד וגם להעביר זמן איכות עם המשפחה.

אגב. נכון להיום קיימים שמונה מרחבי בריחה בכל רחבי הארץ וביניהם ארבעה מרחבי בריחה תנכ"ים הנקראים "קוד העתיקות" והם פותחו בשיתוף עם מיזם 929 בגנים הלאומיים: תל מגידו, תל חצור, תל דור, תל באר שבע. ועוד בגנים לאומיים: בית גוברין, כורזים, תל אשקלון.

לפרטים נוספים לחצו כאן >>

לא מסתדרים בטבע לבד?

TRIP TALK המדריך הקולי החדש: סרקו, האזינו ותיהנו!

זה הזמן להכיר את המדריך הקולי החדש Trip-Talk, המאפשר למטיילים העצמאיים לחקור לעומק אתרי ארכיאולוגיה וטבע, ולזכות בנקודות מבט חדשות, מרעננות ובלתי שגרתיות – באדיבותן של דמויות מרתקות: מסאלי הסלמנדרה בשמורת טבע תל דן ועד שלמה המלך בגן לאומי תל מגידו.

כל מה שנותר לכם הוא להגיע לאתרים נבחרים ברחבי הארץ, ולצאת באופן פשוט וקל למסע חווייתי ותרבותי המתאים לכל גיל:

לפרטים נוספים ורשימת האתרים שיש בהם TRIP TALK לחצו כאן >>

שימו לב!

כל הפעילויות הנזכרות לעיל מותנית בתנאי מזג האוויר. יש לעיין בזמני הפעילות באתר רשות הטבע והגנים טרם היציאה לטיול.

פרטים על כל הפעילויות בגנים לאומיים ושמורות הטבע באתר רשות הטבע והגנים >>
יש להירשם מראש לכל הפעילויות ולהבטיח את מקומך. נרשמת? בטוח נכנסת!