יום ירושלים קמפיין הסתה ברשתות: "לא ניתן לאף ארגון טרור להכתיב את סדר היום"

בצל הסתה נרחבת של ארגוני טרור נגד מצעד הדגלים, במשטרה מזהירים: "כל ניסיון להפר את הסדר או חריגה מכללי הביקור יטופלו בהתאם" | נתניהו קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 21:04 כו באייר התשפג

קמפיין הסתה ברשתות: "לא ניתן לאף ארגון טרור להכתיב את סדר היום"
דגלי חמאס בהר הבית, צילום: Jamal Awad/Flash90

לקראת יום ירושלים הקרב ומצעד הגדלים המסורתי שיתקיים מחר, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ד') הערכת מצב עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ וראש המוסד.

במערכת הביטחונית לא מצפים לירי רקטות, אולם חוששים מהסלמה בתוך גבולות ירושלים - בשל ההסתה הגואה ברשתות החברתיות, שקושרת בין הר הבית לצעדת הדגלים. עקב האווירה הנפיצה המשטרה הודיעה שאלפי שוטרים ולוחי מג"ב יאבטחו את הצעדה.

גורמי טרור מחוץ למדינת ישראל מפיצים פייק ניוז - ומסיתים נגד צעדת הדגלים

המשטרה חשפה כי במהלך בימים האחרונים מפורסמים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים והסתה גוברת בהקשר של אירועי יום ירושלים וצעדת הדגלים, "תוך שימוש ציני ופסול בהר הבית". לדברי המשטרה, הפרסומים המסיתים ופייק ניוז מופצים בעיקר על ידי גורמי וארגוני טרור, חלק ניכר מהם מחוץ לגבולות מדינת ישראל.

מצעד דגלים בשנה שעברה

מצעד דגלים בשנה שעברה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במשטרה הבהירו כי אין כל קשר בין צעדת הדגלים לעלייה להר הבית, ואין כל שינוי בנוהג הקיים בהר הבית מחר ובכלל. לדבריהם: "צעדת הדגלים תצעד מחר במתווה הקבוע מזה שנים רבות ממרכז ירושלים דרך שערי העיר העתיקה ועד לכותל המערבי. ללא כל קשר לצעדת הדגלים - הביקורים בהר הבית יתקיימו כסדרם בהתאם לשעות וכללי הביקור", עוד הזהירו במשטרה: "כל ניסיון להפר את הסדר או חריגה מכללי הביקור יטופלו בהתאם".

"לא ניתן לאף ארגון טרור להכתיב את סדר היום בירושלים"

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, אמר כי, "מזה מספר ימים גורמי טרור שמונעים מאיראן, דרך חיזבאללה, חמאס וג'יאהד איסלמי קיצוני, זורעים ברשתות החברתיות מידע כוזב אודות מסלול מצעד הדגלים שיתקיים מחר בבירת ישראל ירושלים". לדבריו, מטרת אותם גורמי טרור היא לייצר הסתה שתוביל לטרור כנגד אלפי הישראלים שעתידים לצעוד מחר בבירה. 

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס לנושא בהערכת מצב שקיים הערב, ואמר כי יוקם חמ"ל מיוחד לטיפול בהסתה: "נמשיך בטיפול נחוש בגורמי ההסתה ובכל מי שיושפע ממנה, בין היתר באמצעות חמ"ל התודעה שיפעל במתכונת מוגברת ובשיתוף פעולה הדוק של כל הגופים. לא ניתן לאף ארגון טרור להכתיב את סדר היום בירושלים ובכלל". לדבריו: "עלינו להמשיך לפעול נגד אותם שוליים קיצונים המנסים או קוראים להפר את הסדר והחוק ולסכל את כוונותיהם הזדוניות בכל הכלים שברשותנו.