מבצע מגן וחץ

סמוטריץ' הודיע: "אין הפסקת אש"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהיר כי אין הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי: "פנו אלינו המצרים, ואם הג’יהאד רוצה להפסיק את האש - אהלן וסהלן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 20:38 יט באייר התשפג

סמוטריץ' הודיע: "אין הפסקת אש"
סמוטריץ' , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבצע "מגן וחץ": המצרים דיווחו הערב (ד') כי הושגה הסכמה על הפסקת אש בין שני הצדדים. למרות הדיווחים, מטחים כבדים נורו לפני זמן קצר לעבר גוש דן, באר שבע, אשקלון ועוטף עזה ובתגובה צה"ל תקף ברצועה. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי נכון לעכשיו, אין הפסקת אש.

בראיון לחדשות 12 אמר השר סמוטריץ' כי המצרים פנו לישראל, אך הג'יהאד האסלאמי מסרב להגיע להפסקת אש. "פגענו פגיעה אנושה בג'יהאד האסלאמי, המבצע יסתיים אם הוא יפסיק לירות. אין הפסקת אש, פנו אלינו המצרים, ואם הג’יהאד רוצה להפסיק את האש - אהלן וסהלן", כך סמוטריץ'.

"הפסקת האש תבחן רק במעשים ולא במילים"

מוקדם יותר היום, גורם מדיני בכיר התייחס לדיווחים על הפסקת אש ואמר כי היא "תבחן רק במעשים ולא במילים". בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ר' המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל קיימו בהערכת מצב, בקריה בתל-אביב. לאחר המטח הכבד לעבר יישובי גוש דן והדרום, נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:40.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף, דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, אמר כי צה"ל השיג את מטרותיו במבצע הנוכחי והתייחס למגעים להפסקת אש. "אנו נמצאים ביממה השנייה של מבצע מגן וחץ. מטרת המבצע היתה להרוג את בכירי הגא"פ. תקפנו מטרות תשתית, סיכלנו חוליות נ"ט, חוליות שיגור רקטות וכעת פועלים לאיתור וחיסול משגרים מוטמנים. 25% מהשיגורים כשלו ונפלו בשטח הרצועה. לא היו הישגים משמעותיים לאויב ואנחנו נמשיך להיות ערוכים. אנחנו לא עוסקים בעניין של הפסקות אש אנחנו עסוקים בהגנה והתקפה", אמר הגרי בהצהרה לתקשורת.