מבצע מגן וחץ

מבצע "מגן וחץ" ברקע הדיווחים על הפסקת אש: מטחים כבדים לעבר גוש דן והדרום

בצל הדיווח המצרי על הפסקת אש בין שני הצדדים, מטחים כבדים נורו לעבר יישובי גוש דן והדרום | בתגובה לירי, צה"ל תוקף מטרות טרור ברצועה | רקטה נפלה בבית בנתיבות ורסיס פגע בגן ילדים בבאר שבע, אין נפגעים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/05/23 19:00 יט באייר התשפג | עודכן בתאריך 10/05/23 19:30

ברקע הדיווחים על הפסקת אש: מטחים כבדים לעבר גוש דן והדרום
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבצע "מגן וחץ": יממה וחצי אחרי חיסול שלושת הבכירים בג'יהאד האסלאמי יותר מ-270 רקטות נורו מעזה  היום (ד') משעות הצהריים לעבר גוש דן, ראשון לציון באשדוד ויישובי העוטף ו-62 מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. בתוך כך, המצרים מדווחים כי הושגה הסכמה על הפסקת אש בין שני הצדדים. למרות הדיווחים, מטחים כבדים נורו לפני זמן קצר לעבר גוש דן, באר שבע, אשקלון ועוטף עזה. בתגובה  למטחים, צה"ל תוקף כעת מטרות טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועה.

במטח האחרון נרשמה פגיעה ישירה בבית בנתיבות. לא היו נפגעים באירוע. חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א מעוז ויברמן סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו הרס בסלון הבית. גבר כבן 40 התהלך במקום כשהוא ללא חבלות כלל. הוא סיפר לנו שנשמע להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף ונכנס מיד עם שמיעת האזעקה למרחב מוגן ובכך ניצלו חייו". בנוסף, פגיעה נוספת התרחשה בבאר שבע, שם רסיס פגע בגן ילדים, גם שם אין נפגעים. 

"הפסקת האש תבחן רק במעשים ולא במילים"

גורם מדיני בכיר התייחס לדיווחים על הפסקת אש ואמר כי היא "תבחן רק במעשים ולא במילים". בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ר' המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל קיימו בהערכת מצב, בקריה בתל-אביב. לאחר המטח הכבד לעבר יישובי גוש דן והדרום, נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:45.

נתניהו בהערכת מצב בקריה צילום: חיים צח /לע"מ

אזעקות וצבע אדום ברחבי הארץ:

19:33 - אזעקות בגוש דן, באר שבע, אשקלון ובעוטף עזה

19:01 - אזעקות בעוטף עזה

17:27- אזעקות באזור לכיש

16:54 - אעזקות בעוטף עזה

15:55 - אזעקות בעוטף עזה

14:28 - אזעקות באשקלון ובפלמחים

14:19 -  אזעקות בתל אביב וגוש דן 

13:27 - אזעקות בעוטף עזה

דובר צה"ל: "יעדי המבצע הושגו, לא עוסקים בהפסקת אש עד שאין הודעה רשמית"

מוקדם יותר הערב, דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, אמר כי צה"ל השיג את מטרותיו במבצע הנוכחי והתייחס למגעים להפסקת אש. "אנו נמצאים ביממה השנייה של מבצע מגן וחץ. מטרת המבצע היתה להרוג את בכירי הגא"פ. תקפנו מטרות תשתית, סיכלנו חוליות נ"ט, חוליות שיגור רקטות וכעת פועלים לאיתור וחיסול משגרים מוטמנים. 25% מהשיגורים כשלו ונפלו בשטח הרצועה. לא היו הישגים משמעותיים לאויב ואנחנו נמשיך להיות ערוכים. אנחנו לא עוסקים בעניין של הפסקות אש אנחנו עסוקים בהגנה והתקפה", אמר הגרי בהצהרה לתקשורת.

צילום: Atia Mohammed/Flash90

מטוסי קרב תקפו משגרי רקטות

כאמור, במקביל, צה"ל תקף 53 משגרי רקטות ומרגמות של ארגון הטרור וכ-104 רכיבים השייכים לארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי פלשתיני ברחבי רצועת עזה, זאת בהמשך לזיהוי פעילויות של חוליות טרור סמוך לבורות שיגור ירי תלול מסלול.

תקיפות צה"ל ברצועה:

כמו כן, בשדרות רקטה פגעה בבית ריק נגרם נזק לבית ללא נפגעים. באשדוד אישה נפגעה קל לאחר שנחבלה בעת שהלכה למרחב המוגן. כמו כן, למרכז הרפואי ברזילי הובאו עד כה 11 נפגעים: שלושה נפגעי חרדה (טופלו ושוחררו) ועוד שמונה נפגעי גוף עם חבלות כתוצאה מריצה לממ"ד בזמן האזעקה.