בחירות לרבנות הראשית

המירוץ נפתח: נקבע מועד הבחירות לתפקיד הרבנים הראשיים

אחרי כהונה של עשר שנים, בחודשים הקרובים יסיימו הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו את תפקידם כרבנים הראשיים לישראל - זהו התאריך שנקבע לבחירות | 150 רבנים ואנשי ציבור הם בעלי זכות ההצבעה בבחירות החשאיות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/04/23 14:33 כו בניסן התשפג

המירוץ נפתח: נקבע מועד הבחירות לתפקיד הרבנים הראשיים
צילום: Flash90

מי יבחר לרב הראשי האשכנזי? מי יבחר לתפקיד הרב הראשי הספרדי, "הראשון לציון"? היום (ב') נקבע כי בתאריך י"ד אב תשפ"ג, 1.8.2023, יתקיימו הבחירות החשאיות שיקבעו מי יהיו הרבנים הראשיים הבאים של ישראל. אתר חדשות כיפה מסקר את הבחירות עד לבחירתם של הרבנים הראשיים.

150 אנשים יקבעו מי יהיו הרבנים הראשיים הבאים

הרבנות הראשית לישראל הוקמה בשנת 1921 על ידי הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שהיה גם הרב הראשי האשכנזי הראשון. כיום מכהנים בתפקיד הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שניהם בנים של רבנים ראשיים בעבר. בעלי זכות ההצבע הבבחירות הם מועצה של 150 אנשים, המורכבת מרבנים ואנשי ציבור.

הרבנים הראשיים

הרבנים הראשיים | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, אתמול (א') הודיע הרב מאיר כהנא מירושלים, לשעבר ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם וכיום אב בית דין בבית הדין הרבני באשקלון ויושב-ראש נציגות הדיינים הארצית כי יתמודד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל.

תחומי האחריות של הרבנות הראשית

עם השנים עבר מוסד הרבנות תהפוכות רבות עד למצבו הנוכחי. הרבנות הראשית היא בעצם המוסד הרבני העליון הרשמי בישראל, ונציגיה הם הרבנים הראשיים. תפקידם של הרבנים הראשיים הוא אחריות על כלל מוסדות הרבנות: בתי הדין הרבניים, פיקוח על הכשרות הממלכתית, מוסדות הגיור, ועוד.

הרבנים הראשיים עם מועצת הרבנות בבית הנשיא, 2018

הרבנים הראשיים עם מועצת הרבנות בבית הנשיא, 2018 | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתפקיד הרב הראשי כיהנו דמויות מפתח, והרבנים שכיהנו בתפקיד עם הקמת המדינה הם הרב יצחק הרצוג והרב בן ציון עוזיאל. בין הבולטים ברבנים שכיהנו אחריהם אפשר לציין את הרב עובדיה יוסף, הרב שלמה גורן והרב מרדכי אליהו.


(הרבנים הראשיים במכירת חמץ, פסח תשפ"ג)