המפכ"ל הורה לניצבי המשטרה: אל תדברו עם בן גביר

המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, הורה לניצבי המשטרה להימנע משיחות ישירות עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "רק אני הזרוע המקשרת אל השר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/03/23 17:35 כ באדר התשפג

המפכ"ל הורה לניצבי המשטרה: אל תדברו עם בן גביר
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע האירועים הסוערים במשטרת ישראל והדחתו של ניצב עמי אשד, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי הורה היום (ב') לניצבים במשטרה להימנע משיחות ישירות עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. "רק אני עובד מול השר. רק אני הוא הזרוע המקשרת אל השר. אתם עובדים רק מולי", אמר שבתאי לניצבים.

בעקבות הוראתו של המפכ"ל לניצבים, בסביבתו של השר בן גביר מסרו כי "לא מתרגשים, המפכ"ל בלחץ גדול של היועמ"שית ומפגיני השמאל, שממררים את חיי רעייתו".

המפכ"ל: "טעיתי בשיקול הדעת, אני מקבל את הכרעת היועמ"שית"

נזכיר כי במוצאי שבת האחרון, המפכ"ל ערך (ש') מסיבת עיתונאים בה אמר כי ההחלטה להדיח את מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, הייתה טעות, בניגוד לדבריו של השר בן גביר בעקבות ההחלטה של  היועמ"שית להקפיאאת ההחלטה. "מכבד ומקבל את הכרעת היועמ"שית לגבי המינוי". בהמשך הצהרתו, יישר המפכ"ל קו עם השר ואמר כי בכל מקרה ההדחה הייתה מתוארכת רק לאחר חודש הרמאדן.

עמי אשד, בלב הסערה

עמי אשד, בלב הסערה צילום: Erik Marmor/Flash9

שבתאי התייחס לנושא הבוער ביותר, הדחתו של ניצב אשד. "סבב מינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר, עמי הוא קצין מקצועי ומנוסה ובלי קשר, המינוי המקצועי היה מתוכנן ליישום אחר חודש הרמאדן". "טעיתי" אמר שבתאי, "טעיתי בשיקול הדעת וטעיתי בדרך, אני מכבד ומקבל את הכרעת היועמ"שית לגבי המינוי".

"אנחנו לא רוצים לראות דם ברחובות"

המפכ"ל שבתאי התייחס גם להפגנות, נושא שנמצא במוקד המחלוקת בין השר בן גביר והמשטרה: "במשך עשרה שבועות שומרים השוטרים על חופש הדמוקרטיה במדינת ישראל", פתח. "אנחנו אחרי עשרה שבועות של פעילות בעצימות גבוהה, לצד חופש המחאה שמרנו על הסדר הציבורי בכל רחבי הארץ". 

הפגנות סוערות בתל אביב

הפגנות סוערות בתל אביב צילום: Erik Marmor/Flash90

"יש מדיניות שר ואנחנו מיישמים אותה תוך הפעלת שיקול דעת מבצעי בשטח", אמר שבתאי, "גם אם היו ספקות לגבי אירועים מסויימים, תחקרנו אותם והלקחים הופקו בשטח". המפכ"ל התייחס גם לנושא מידת הפעלת הכוח של המשטרה מול המפגינים: "אנחנו לא רוצים לראות דם ברחובות, לא של אזרח מדמם מרימון הלם ולא אישה מבוגרת עצורה".