בן גביר זועם על מח"ש: "הופך את עצמו לגוף פוליטי"

על רקע זימונו של רפ"ק מאיר סויסה לחקירה במח"ש, לאחר שזרק רימון הלם על מפגינים נגד הרפורמה בתל אביב, משיב השר בן גביר בזעם: "אני מגבה את רפ"ק מאיר סויסה ואת כל שוטרי משטרת ישראל" | סויסה תועד כשהוא משליך רימון הלך לעבר קהל המפגינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 20:07 יט באדר התשפג

בן גביר זועם על מח"ש: "הופך את עצמו לגוף פוליטי"
השר בן גביר, תוקף את החלטת מח"ש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תוקף את מח"ש: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תוקף בחריפות את החלטת מח"ש לפתוח בחקירה נגד רפ"ק מאיר סויסה, בחשד שזרק רימון הלך לתוך הפגנת מתנגדי הרפורמה. ב"כאן חדשות" פורסם היום (א'), כי המחלקה לחקירות שוטרים זימנה את סויסה יחד עם עוד מספר שוטרים לחקירה בעקבות התקרית. השר בן גביר תוקף את ההחלטה ואומר: "מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי".

צפו באירוע בו זרק רפ"ק סויסה את רימון ההלם:

תיעוד תקרית זריקת רימון ההלם בהפגנה צילום: לפי סעיף 27 א

"וידאתי שאני זורק את הרימון לשטח פתוח"

סויסה עצמו אמר בחקירה כי "אני לא הייתי מפקד הכוח, ראיתי שהמצב יוצא משליטה, זיהיתי שהשוטרים במצוקה ובנחיתות כמותית ומקצועית. הייתה עוד קודם לכן הנחיה שניתן להשתמש ברימוני הלם, וידאתי שאני זורק את הרימון לשטח פתוח. ראיתי שהרימון לא פגע באף מפגין. הייתי רגוע והרגעתי גם שוטרים וגם מפגינים. המטרה הייתה לסיים את האירוע ללא נפגעים".

יום קשה של הפגנות

עימותים בין המשטרה למפגינים. ארכיון | צילום: Erik Marmor/Flash90

בתוך כך, מגיב הערב השר לביטחון לאומי ותוקף את החלטת מח"ש: "ההחלטה לזמן את רפ"ק מאיר סויסה יחד עם שוטרים נוספים לחקירה מעבירה מסר גרוע מאוד של חוסר גיבוי לשוטרי משטרת ישראל" אומר בן גביר. הוא מוסיף: "בהחלטה זו מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי. אם היה מדובר בהפגנה של חרדים או יוצאי אתיופיה, לא היינו שומעים על זה אפילו איזכור". 

אחרי מספר ימי חופש, סויסה חזר לפעילות המשטרה בהפגנות

בן גביר מעניק גיבוי לסויסה וכותב: "אני מגבה את רפ"ק מאיר סויסה ואת כל שוטרי משטרת ישראל שמתמודדים בכל ימות השנה וביתר שאת בתקופה זו, מול אתגרים קשים מאוד על מנת לשמור על הביטחון של תושבי מדינת ישראל". כזכור, רפ"ק סויסה תועד כשהוא משליך בחודש שעבר רימון הלך לעבר קבוצת מפגינים בתל אביב, לאחר המקרה ביקש סויסה חופשה של מספר ימים ובסופ"ש האחרון חזר לזירת ההפגנות כשמפגינים רבים זיהו אותו והחלו להתעמת עיתו.