מרגש: סידור תפילה חדש בשפה העתיקה

סידור חדש מיועד לקהילת בני המנשה, הכולל ברכה מיוחדת של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א, שעבר עליו ונתן לו את ברכתו. הסידור, אשר נועד לשימוש בכל ימות השנה, מכיל את הטקסט המקורי בעברית בנוסח ספרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 14:21 ה באדר התשפג

מרגש: סידור תפילה חדש בשפה העתיקה
סידור, אילוסטרציה, צילום: Mendy Hechtman/Flash90

ארגון "שבי ישראל" מוציא לאור בהוצאה מחודשת ומשופרת את הסידור הראשון אי פעם בשפות עברית-קוקי שיצא כבר לפני שבע שנים. הסידור נועד לשמש את חברי קהילת בני המנשה דוברי השפה, בין אם מדובר ב-5,000 הנפשות שכבר עלו לישראל או ב-5,000 בני המנשה שעדיין חיים בהודו.

הסידור המעודכן כולל ברכה מיוחדת של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א, שעבר עליו ונתן לו את ברכתו. הסידור, אשר נועד לשימוש בכל ימות השנה, מכיל את הטקסט המקורי בעברית בנוסח ספרדי ולצדו תרגום פונטי וביאורים בשפת הקוקי.

צילום: שבי ישראל

קהילת בני מנשה הם הצאצאים של שבט המנשה, אחד מעשרת השבטים שהוגלו מארץ ישראל לפני יותר מ-2,700 שנים על ידי מלך אשור. השפה הקוקית וניביה השונים שייכים למשפחת שפות סינו-טיבטיות שמדוברות בצפון-מזרח הודו -- שם מתגוררים מרבית בני המנשה -- בנוסף למזרח בנגלדש ומערב בורמה.

"ארגון שבי ישראל גאה להוציא לאור מחדש את הסידור הראשון בשפת הקוקי", אמר מייסד ויו"ר הארגון הרב מיכאל פרוינד. "כשאדם מתפלל מתוך סידור, הוא מתחבר לבוראו ולמורשת ישראל. הוצאת הסידור היא חלק ממאמצינו המתמשכים להושיט יד לבני המנשה מצפון-מזרח הודו ולסייע להם בתהליך החיבור מחדש שלהם לעם היהודי לאחר 2,700 שנות גלות ונתק".