מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל החל בפינוי התושבים ברפיח | גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי

כוחות צה"ל החלו בפינוי רפיח, בשכונות הסמוכות לגבול מדינת ישראל. זאת ברקע המטח הכבד שנורה משם לעבר מעבר כרם שלום בו נפלו שלושה לוחמי צה"ל. כרוזים הקוראים לתושבים להתפנות לאיזורים ההומניטריים הוטלו ברפיח

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/24 07:41 כח בניסן התשפד

צה"ל החל בפינוי התושבים ברפיח | גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי
פלסטינים ברפיח, צילום: Atia Mohammed,Flash90

לקראת פעולה קרקעית: כוחות צה"ל החלו היום (ב') בפינוי האוכלוסייה האזרחית ברפיח, בשכונות הקרובות לגבול מדינת ישראל. זאת ברקע המטח הכבד שנורה משם לעבר מעבר כרם שלום, בו נפלו אמש שלושה לוחמי צה"ל - טל שביט, ראובן מרק אסולין ועידו טסטה, נוסף על מספר פצועים קשה.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "באישור הדרג המדיני, צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי וקורא לאוכלוסיה להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי. האזור ההומניטרי המורחב כולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת.

הרחבת המרחב ההומניטרי

הרחבת המרחב ההומניטרי צילום: דובר צהל

צה"ל הטיל כרוזים

ברחבי רפיח הוטלו כרוזים בהם צה"ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני לאיזור ההומניטרי המורחב, פינוי זה מתבצע באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

"אל כל התושבים והחוסים באזור העיירה אלשוכה ושכונות אל-סלאם, אל-ג׳נינה, תבה זראע, ואל-ירמוכ, והבלוקים: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 28, 270. צה"ל יפעל בעוצמה רבה כנגד ארגוני הטרור באזור בו אתם נמצאים, כפי שפעל עד כה. כל הנמצא בסמוך לארגוני טרור מסכן את עצמו ואת בני משפחתו. למען שלומכם, צה"ל מפציר בכם להתפנות באופן מיידי לאזור ההומניטרי המורחב במרחב אלמואסי. אנו מזהירים אתכם שהעיר עזה עודנה אזור לחימה מסוכן, הימנעו מחזרה צפונית לנחל עזה. אנו מזהירים אתכם מלהתקרב לגדר הביטחון המזרחית והדרומית".

גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי

אמש שוחח שר הביטחון גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין. גלנט עדכן את מזכיר ההגנה על מטח הרקטות שנורה אתמול לכרם שלום, ממרחב סמוך לאזור ההומניטרי ברפיח.

בשיחתם, השר גלנט פירט בפני המזכיר אוסטין את המאמצים הרבים שעושה מדינת ישראל כדי להגיע למתווה לשחרור חטופים והפוגה זמנית באש, ואמר כי בשלב זה החמאס מסרב לכל הצעה שתאפשר זאת. שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר ההגנה כי לא נותרה ברירה והמשמעות היא תחילת הפעולה הישראלית ברפיח. השר גלנט הודה למזכיר ההגנה על שיתוף הפעולה ההדוק, והדגיש כי לארה"ב תפקיד חשוב בקידום השיח לשחרור החטופים המוחזקים בשבי החמאס.